Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Asunnottomien yö 17.10 : Tapahtuma jota ei pitäisi olla

Vailla vakinaista asuntoa ry

Asunnottomien yö 17.10 : Tapahtuma jota ei pitäisi olla

Julkaistu: 12.10.2015 klo 13:53
Julkaisija: Vailla vakinaista asuntoa ry

Valtakunnallista Asunnottomien yötä vietetään 17.10.2015 Yk: koyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä. Tapahtumia on yli 20 paikkakunnalla ympäri Suomea.

Asunto on perusoikeus eikä sen puuttumista voida hyväksyä missään olosuhteissa. Asunnottoman yö on on kylmä, pitkä, pimeä ja yksinäinen. Kylmänä totuutena Asunnottomien yön kansalaisliike haluaa muistuttaa kodin turvasta ja lämmöstä joka kuuluu kaikille. Asunnottomien yön tulet syttyvät klo 19.00 ympäri maata.

Helsingissä Asunnottomien Yön kansalaisliikkeen toimijat esittelevät toimintaansa Vaasanaukiolla klo 14-17.00, Helsingin Diakonissalaitoksella tapahtumia klo 12.00 alkaen.

Klo 17 tapahtuma jatkuu Kalliossa Dallapepuistossa, jossa Miika Petterssonin tentattavana helsinkiläisiä poliitikkoja ym ohjelmaa.

TULE MUKAAN VIETTÄMÄÄN SADONKORJUUJUHLAA ja rakentamaan kanssamme lämminhenkinen telttakylä. Järjestäjien puolesta puistossa on lämmitetty puolijoukkueteltta, grilli ja musiikkia. Tuo mukanasi teltta ja ruokaa jaettavaksi. Jos et halua viettää yötä itse teltassa, anna se asunnottomalle.

Tehdään yhdessä tapahtuma jossa kaikki voivat auttaa vailla asuntoa olevia ja tulla autetuksi!

Lisätietoja Tapahtumasta : Hanna Vuorinen, järjestösihteeri, Vailla vakinaista asuntoa ry, hanna.vuorinen@vvary.fi

Toiminnanjohtaja Sanna Tiivola, Vailla vakinaista asuntoa ry; 050-4079702 sanna.tiivola@vvary.fi

Vailla vakinaista asuntoa ry on asunnottomien itsensä vuonna 1986 perustama järjestö, jonka tarkoituksena on varmistaa että kaikille järjestyy mahdollisuus itsenäiseen asumiseen. Asunto on perusoikeus eikä sen puuttumista voida hyväksyä missään olosuhteissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki