Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Asiat kuntoon ajanvarauksella – Kelassa kokeillaan uudenlaista toimintatapaa

Kela

Asiat kuntoon ajanvarauksella – Kelassa kokeillaan uudenlaista toimintatapaa

Julkaistu: 31.08.2016 klo 12:53
Julkaisija: Kela

Kelassa kokeillaan uutta toimintatapaa 1.9.–30.11.2016. Kokeilussa asiakkaita palvellaan 13 toimistossa ainoastaan ajanvarauksella. Palautetta kerätään sekä asiakkailta että palveluneuvojilta.

Pääkaupunkiseudulla uutta toimintatapaa kokeillaan Käpylän toimistossa. Itäisen asiakaspalveluyksikön alueella palvelua kokeillaan Hankasalmen, Joutsan, Karstulan, Kangasniemen, Suolahden, Ilomantsin ja Kiteen toimistoissa sekä Rantakylän toimistossa Joensuussa. Pohjoisen asiakaspalveluyksikön alueella kokeilussa ovat mukava Hyrynsalmen, Tervolan, Iin ja Ruukin toimistot. Yhteispalvelupisteet täydentävät Kelan toimistopalvelutarjontaa useilla paikkakunnilla.

Asiat kerralla kuntoon

Jos sinulla on puhelinnumero ja suomalainen henkilötunnus, voit varata verkkopalvelussa ajan Kelan toimistoon tai puhelinpalveluun. Ajan voi varata myös soittamalla Kelan puhelinpalveluun. Varaamalla ajan saat kokonaisvaltaista palvelua elämäntilanteeseesi, sillä Kelan palveluneuvojalla on mahdollisuus perehtyä tilanteeseesi jo etukäteen.

Asiat hoituvat myös verkossa

Kelan verkkoasiointipalvelussa osoitteessa www.kela.fi/asiointi  voit hakea monia etuuksia ja toimittaa tarvittavat liitteet. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Etusivulta näet muun muassa seuraavat ja edelliset maksut, uusimmat päätökset sekä muistutukset mahdollisesti puuttuvista liitteistä. Näet palvelusta myös hakemuksen arvioidun käsittelyajan.

Vastauksia kysymyksiisi saat myös Kysy Kelasta -palstalla. Palstalla asiantuntijat neuvovat lapsiperheitä, työttömiä, opiskelijoita, eläkeläisiä ja asevelvollisia jokaisena arkipäivänä. Myös sairausajan etuuksille on oma osionsa.

Lisätietoja medialle:

Kela, Asiakkuuksien suunnitteluyksikkö, yksikön päällikkö Pirkko Kilpeläinen, puh. 0400 816 147

Lisätietoja asiakkaille:

Palvelunumerot
Ajanvaraus
Palvelupisteen haku

Kelan viestinnän puhelinpalvelu medialle puh. 040 733 5221, arkisin klo 9-16
viestinta@kela.fi

Kelan tilasto- ja tietovarastoryhmän puhelinpäivystys medialle puh. 050 5517 960, arkisin klo 9-16
tilastot@kela.fi

Mediainfo on Kelan taustoittava uutiskirje medialle.
Tilaa kerran kuussa ilmestyvä mediainfo osoitteessa www.kela.fi/uutiskirje

Viestinnän yhteystiedot verkossa
www.kela.fi/viestinta