Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Ahti Karttunen jatkaa Allergia- ja astmaliiton liittohallituksessa

Allergia- ja Astmaliitto ry

Ahti Karttunen jatkaa Allergia- ja astmaliiton liittohallituksessa

Julkaistu: 26.11.2015 klo 15:19
Julkaisija: Allergia- ja Astmaliitto ry

Allergia- ja Astmaliiton liittovaltuusto kokoontui perjantaina 20. marraskuuta Allergiatalolla Helsingissä. Kokouksessa valittiin uusia hallituksen jäseniä vaihtuvien tilalle. Ahti Karttunen Outokummusta jatkaa liiton hallituksen puheenjohtajana.

Sosiaalineuvos Ahti Karttunen jatkaa Allergia- ja astmaliiton hallituksessa puheenjohtajakauttaan 2016 – 2018. Karttunen on ohjannut liiton toimintaa liittohallituksesta käsin vuodesta 1995 ja hallituksen puheenjohtajana hän on toiminut keväästä 2003 lähtien.

Allergia- ja astmaliitto on valtakunnallinen terveysjärjestö, joka ajaa allergiaa ja astmaa sairastavien etuja mm. vaikuttamistoiminnallaan sekä osallistumalla aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun allergian, astman ja sisäilman saralla. Allergia- ja astmaneuvonta, koulutus ja kuntoutus ovat osa liiton perustoimintoja. Allergia.fi -palvelu sekä asiantuntijoiden laatimat oppaat tarjoavat laajasti tietoa allergiaa ja astmaa sairastaville.

Paikallisyhdistys Joensuussa
Allergia- ja astmaliittoon kuuluu 34 paikallisyhdistystä, joilla on yhteensä lähes 20 000 jäsentä. Paikallisyhdistykset antavat allergia- ja astmaneuvontaa sekä järjestävät monipuolista toimintaa ja vertaisryhmiä. Yhdistystoiminta on avoinna kaikille ja uudet toimijat ovat aina tervetulleita mukaan. Pohjois-Karjalan allergia- ja astmayhdistys toimii Joensuussa. Lisätietoa yhdistyksen toiminnasta: www.pohjois-karjala.allergia.fi.

Lisätietoja toimituksille:
Toimitusjohtaja Ilkka Repo
p. (09) 473 351
ilkka.repo@allergia.fi

Tiedottaja Elina Demir
Puh. (09) 4733 5317
email: tiedotus@allergia.fi

Allergia- ja Astmaliitto ry jäsenyhdistyksineen on valtakunnallinen terveysjärjestö, jonka perustehtävänä on allergiaa ja astmaa sairastavien terveyden edistäminen.

- Parannamme allergiaa ja astmaa sairastavien elämänlaatua.
- Toimimme asiantuntevana allergia- ja astmatietouden jakajana.
- Toimimme aktiivisena yhteiskunnallisena vaikuttajana ja kantaaottavana edunvalvojana.
- Kannustamme allergiaa ja astmaa sairastavia ja heidän läheisiään järjestäytymään.

Liitolla on jäsenyhdistyksiä kautta maan. Tervetuloa mukaan toimintaan!

www.allergia.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon