Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » VANHASSA KOULUKIINTEISTÖSSÄ SIJAITSEVAN LELUMUSEON LÄMMITYSKUSTANNUKSIIN 78 %:N VUOTUINEN SÄÄSTÖ

Scanoffice Oy

Julkaistu: 25.02.2015 klo 10:00
Julkaisija: Scanoffice Oy

Jämsän Lelumuseo on perustettu entiseen Alhon koulurakennukseen. Vanhassa, noin 1350 m2:n kokoisessa kiinteistössä lämmitys on aiemmin hoidettu kokonaan öljyllä. Öljyn kulutus oli noin 13.000 litraa vuodessa, mikä aiheutti 14.560 €:n kustannuksen.

Syksyllä 2013 öljylämmityksen rinnalle asennettiin Mitsubishi Electric PAC-IF031B-E + PUHZ-SHW230YKA ilma-vesilämpöpumppu energiansäästäjäksi. Lämpöpumppuasennuksen jälkeen öljyn kulutus pieneni merkittävästi; kaikkiaan vain 1870 litraan vuodessa. Lämpöpumpun käyttämä sähköenergia oli 10 400 kWh/vuosi. Yhteensä öljy ja sähkö maksoivat kiinteistölle vain 3 268 euroa vuodessa. Näin saavutettiin merkittävä 78 %:n vuotuinen säästö. Euroina säästöä saatiin yhden vuoden aikana peräti 11 292 €!

Investoinnin takaisinmaksuajaksi tulee alle kaksi vuotta.

• Öljynkulutus 9/2012 – 9/2013 13 000 l/v = 14 560 €/v
  • Öljynkulutus 9/2013 – 9/2014 (12 kk) 1 870 l/v
  • Sähkönkulutus samalla ajanjaksolla 10 400 kWh
  • Energiakustannukset 9/2013 – 9/2014 yhteensä 3 268 €
  • SÄÄSTÖ VUODESSA 11 292 € (=78 %)

Lisätietoja: Janne Jokivuori: 050 3366214, janne.jokivuori@scanoffice.fi

-----------------------------------------------------------------------------------

on Pohjoismaiden suurin lämpöpumppujen- ja ilmakäsittelylaitteiden maahantuonti- ja tukkuliike. Scanoffice Groupille on alan paras asiantuntemus sekä laajin lämpöpumppuvalikoima;  ilmalämpöpumput, ilma-vesilämpöpumput, poistoilmalämpöpumput, maalämpöpumput sekä kiinteistölämpöpumput.  Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa kylmä- ja LVI-alan urakoitsijoista ja toimimme koko Skandinavian alueella. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina Scanoffice Groupin omassa testilaboratoriossa sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa. Vantaalla sijaitseva suomalainen yhtiö on perustettu vuonna 1984. Liikevaihto vuonna 2014 oli yli 34,5 miljoonaa euroa.