Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Uuden lastensairaalan elementit Parmalta

Uuden lastensairaalan elementit Parmalta

Julkaistu: 30.09.2015 klo 11:00
Julkaisija: Parma Oy

Lastenklinikan ja Lastenlinnan vanhentuneet tilat korvaavan uuden Lastensairaalan betonielementit on tilattu Parmalta. SRV:n urakoiman uuden sairaalan rakennustyöt Helsingin Meilahdessa ovat käynnissä. Toimitukset alkavat lokakuussa ja viimeiset elementit toimitetaan työmaalle kesällä 2016. Hanke on saanut runsaasti julkisuutta ennen rakentamisen aloitusta, sillä sen kustannuksista yli viidennes rahoitetaan lahjoitusvaroin.

”Rakennuksen yläosan runkoratkaisu kääntyi paikallavalusta elementtirakenteiseksi. Eri vaihtoehtojen laadullisten, aikataulullisten ja kustannustekijöiden vertailun jälkeen päädyimme kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi osoittautuneeseen elementtivaihtoehtoon”, kertoo projektipäällikkö Mirja Serenius SRV Rakennus Oy:stä.

”Parma on ollut mukana ideoimassa ratkaisuja. Esimerkiksi ikkunoiden valmisasennus tehtaalla on logistisesti järkevää. Myös laatastojen osalta Parmalla on ollut vahva rooli kustannustehokkaiden rakenteiden kehittämisessä”, Serenius jatkaa.

”Olemme sataprosenttisesti sitoutuneet Uuden Lastensairaalan laadukkaaseen toteutukseen.  Haluamme osaltamme pitää huolta siitä, että kohde valmistuu aikataulun mukaisesti ja pienet potilaat saavat ansaitsemansa hoidon uudessa sairaalassa” vakuuttaa toimitusjohtaja Hannu Tuukkala Parma Oy:stä.

Maailman paras sairaala lapsille ja heidän auttajilleen

Projektin tavoitteena on alusta alkaen ollut maailman parhaan lastensairaalan toteuttaminen. Hankesuunnitteluvaiheessa etusijalla on ollut lapsen ja perheen hoitokokemus. Potilaskeskeisyys näkyy myös työntekijöiden hyvinvoinnin ja viihtyvyyden huomioimisena suunnittelussa. Lisäksi suunnittelun lähtökohtana on ollut suorituskykyisen, turvallisen, toimintavarman ja energiatehokkaan uuden lastensairaalan luominen.

”Sairaala on kansallinen ponnistus, jonka tekijöiltä edellytetään sitoutumista vaativan hankkeen toteuttamiseen. Uskon vahvasti, että uuden sairaalan toteutuminen asetettujen tavoitteiden puitteissa on kaikille hankkeessa mukana oleville yrityksille kunnia-asia”, sanoo Uuden lastensairaalan tukiyhdistyksen ja -säätiön puheenjohtaja Anne Berner.

Hannu Tuukkala, toimitusjohtaja, Parma Oy
hannu.tuukkala@parma.fi

Anne Berner, puheenjohtaja, Uuden Lastensairaalan tukiyhdistys ja -säätiö
puh. 0400 468 180
anne.berner@uusilastensairaala2017.fi

Mirja Serenius, projektipäällikkö, SRV Rakennus Oy
mirja.serenius@srv.fi

Parma Oy on betonisen valmisosarakentamisen markkinajohtaja Suomessa. Yhtiö toimii 11 paikkakunnalla, vuoden 2014 liikevaihto oli noin 138 miljoonaa euroa ja työllistämme noin 600 henkilöä.

Consolis-konserni on Euroopan suurin betonitekniikkaan perustuvien ratkaisujen tuottaja ja betonisten valmisosien valmistaja, joka toimii 30 maassa. Konsernin liikevaihto on noin 1,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 10 000.

www.parma.fi

www.consolis.com