Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Uskottavaa sijoitusten hajautusta toimivilla rakennuspalikoilla

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Uskottavaa sijoitusten hajautusta toimivilla rakennuspalikoilla

Julkaistu: 17.09.2013 klo 08:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

LähiTapiolan Private Banking -palveluiden tavoitteena on tarjota asiakkaille hyvin rakennetut sijoittamisen ja säästämisen ratkaisut. Tätä ajatusta tukee myös uusi asuntosijoitus.

Private Bankingin myyntijohtaja Ilkka Tuominen myöntää, että sijoittajan mantra eli  omaisuusluokkahajautus on ollut monelle haaste. – Jos pääoma on kiinni asiakkaan itse ostamissa huoneistoissa, on omaisuusluokkahajautus haasteellinen tai jopa mahdoton tehtävä. Näkemyksemme mukaan kannattava asuntosijoittaminen edellyttää vähintään kolmea sijoitusasuntoa, mikä ainakin pääkaupunkiseudulla sitoo runsaasti pääomaa.

LähiTapiolan varainhoidon portfoliossa onkin nyt mielenkiintoinen instrumentti, joka avaa uusia mahdollisuuksia. – LähiTapiola Asuntosijoitus Prime on henkivakuutusyhtiömme myöntämä sijoitussidonnainen kapitalisaatiosopimus. Tämän rakenteen avulla mahdollistamme yksityissijoittajalle pääsyn hyödyntämään asuntomarkkinaa, joka on perinteisesti lähellä suomalaisten sydäntä. Asuntosijoittaminenhan on omaisuusluokka, jolla suurin osa suomalaisista on vaurastunut, joten se on suomalaisille hyvin luonteva tapa sijoittaa. Tähän ratkaisuun sijoittaminen voi luoda tilaa myös omaisuusluokkahajauttamiselle, sillä minimisijoitus on 50 000 euroa, Tuominen kertoo.

Satojen asuntojen omistajaksi
Perusperiaatteeltaan Asuntosijoitus Prime on vaivaton tapa sijoittaa asuntoihin. – Tuotteen kautta pääsee sijoittamaan asuntomarkkinoille ja tavoittelemaan tuottoja jopa ilman aiempaa asuntomarkkinoiden tuntemusta ja kokemusta. Sijoittajan ei tarvitse toimia vuokranantajana ja hoitaa asunnon tai asuntojen hankintaa, vuokraamista ja kunnossapitoon liittyviä tehtäviä, sillä se on rahaston omistajan eli meidän tehtävä, LähiTapiolan kiinteistörahastoista vastaava johtaja Kim Särs selvittää. Kiinteistöpääomarahastoon sijoittava Asuntosijoitus Prime tarkoittaa siis sitä, että yksityishenkilö saa 50 000 eurolla sijoituksen, joka pitää sisällään osuuksia satoihin vuokrahuoneistoihin, jotka LähiTapiola Kiinteistövarainhoito itse konkreettisesti rakennuttaa, vuokraa ja tulevaisuudessa myy.

Ammattilaisen käsissä
LähiTapiolan filosofian mukaan sijoittamisen ei todellakaan tarvitse olla vuoristorataa tai arpapeliä. – LähiTapiolan Private Banking tarjoaa välineet ja palvelut helppoon ja yksinkertaiseen sijoitustoimintaan. Niin kauan kuin olemme vakuuttaneet, olemme myös sijoittaneet. Asiakkaat saavat käyttöönsä ison sijoittajan kokemuksen, mikä tarkoittaa, että hoidamme kaikkien varainhoitoasiakkaidemme varoja samaan tapaan kuin yhtiömme omaa varallisuutta. Luotamme näkemykseemme ja haemme hyvää tuottoa harkitulla riskillä, Tuominen kiteyttää.

Ajoitus ratkaisee
Edellä mainittu pätee myös itse asuntosijoitukseen.
– Meillä on vuosikymmenten kokemus rakennuttamisesta ja kiinteistösijoitustoiminnasta. Kyse on siis ydintoiminnasta, josta sijoittaja-asiakkaamme pääsevät nyt hyötymään. Meidän tehtävämme on arvioida kohteiden potentiaali ja tartuttava tilaisuuksiin. Osa ammattitaitoamme on myös nähdä tulevaisuuteen: mitkä alueet tulevat olemaan vetovoimaisia. Mistä pyritään hakemaan paras mahdollinen  toimivuus vuokramarkkinoilla sekä kohteiden arvonnousu. Tätäkin taustaa vasten sijoittaja voi nukkua yönsä rauhassa, Särs toteaa.

Vastuullista rakennus- ja sijoitustoimintaa
Toimintamme kautta voi myös kantaa yhteiskunnallista vastuuta. – Rakentamisella on merkittävä työllistävä vaikutus, etenkin tässä taloudellisessa tilanteessa. Voimme myös lisätä asuntotarjontaa etenkin vuokra-asuntomarkkinoille, sillä paljon puhuttu asuntopula poistuu ainoastaan lisärakentamisella. Rakentamisen ratkaisujen on oltava aidosti kestävälle pohjalle rakennettuja. Siksi  kohteiden tulee olla energiatehokkaita ja järkeviä ilman ylilyöntejä, sillä se kumuloituu positiivisesti koko ympäröivään yhteiskuntaan. Näiden asioiden varmistaminen on meidän tehtävämme, Särs toteaa lopuksi.

Yhteydenotot: http://bit.ly/160ywL7

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi