Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Taina Koskelosta Firan myyntijohtaja

Taina Koskelosta Firan myyntijohtaja

Julkaistu: 27.02.2014 klo 14:15
Julkaisija: Fira

Tuotantotalouden tohtori Taina Koskelo on nimitetty Firan asiakassuhteiden kehittämisestä vastaavaksi myyntijohtajaksi 2.1.2014 alkaen. Koskelo siirtyy Firaan ISS Proko Oy:n Etelä-Suomen aluejohtajan tehtävästä. ISS Proko Oy:ssä hän vastasi rakennuttamiskonsultoinnista. Aikaisemmin hän on myös toiminut norjalaisen kiinteistösijoitusyhtiö Norgani AS:n Suomen maajohtajana vastaten kiinteistöstrategioista ja asiakkuuksien hallinnasta.

Koskelo on väitellyt tohtoriksi Aalto yliopiston Tuotantotalouden laitoksella vuonna 2005. Väitöskirjassaan hän loi strategisen mallin vuorovaikutteiselle toiminnalle hankkeen kehittämisessä yhdessä rakennuksen käyttäjän ja rakentajaorganisaation kanssa. Diplomi-insinööriksi ja tekniikan lisensiaatiksi Koskelo on valmistunut Aalto yliopiston Rakennustekniikan laitokselta.

Koskelo on toiminut  rakennusalalla sekä tilaajan että rakentajan roolissa, ja hyödyntänyt työssään myös väitöskirjassaan käsittelemäänsä ajattelua siitä, miten esimerkiksi aika, paikka ja väestörakenteen muutokset voidaan huomioida rakennusinvestoinneissa. Lisäksi Koskelolla on laaja osaaminen riskien tunnistamisessa ja hallinnassa.

– Uskon voivani auttaa asiakkaitamme erilaisten vaihtoehtojen analysoinnissa ja juuri heille parhaiten toimivan rakennuskonseptin valinnassa. Kaikki alkaa asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisestä ja sen kautta oikeiden ratkaisujen etsimisestä. Lopputuloksena voidaan aidosti parantaa asiakkaan liiketoimintaa, Koskelo kertoo.

– Firan asiakaslähtöisessä ajattelumallissa korostuvat yhdessä tekeminen, avoimuus, rehellisyys ja luottamus. Nämä ovat asioita, joita uskon asiakkaidemmekin arvostavan. Rakennusalan merkitys esimerkiksi kansallisvarallisuuden ja ihmisten arkielämän näkökulmasta on suurempi, kuin ensisilmäyksellä osataan ehkä ajatellakaan. Meille on  tärkeää, että asiakkaan on hyvä toimia kanssamme ja että voimme yhdessä rakentaa parempaa huomista ja rakennusalaa, Koskelo sanoo.

Taina Koskelo
Myyntijohtaja
Sähköposti: taina.koskelo(@)fira.fi

Jussi Aho
Sähköposti: jussi.aho(@)fira.fi

Fira Oy

Fira on suomalainen rakennusalan kasvuyritys, joka muuttaa rakennusalan vallitsevia toimintatapoja ja toimii alan modernisoijana. Perinteisen urakkarakentamisen ohella Fira tahtoo edistää suunnittelun ja rakentamisen sekä kaikkien mukana olevien osapuolten saumatonta yhteistyötä – allianssirakentamista, minkä ansiosta projektit pysyvät aikataulussa ja budjetissa. Allianssirakentamisen avulla Fira haluaa lisätä läpinäkyvyyttä, asiakaskeskeisyyttä ja luottamusta. Fira toimii rakennushankkeiden päätoteuttajana, ja sen asiakkaita ovat yksityiset ja julkiset rakennuttajat sekä uudis- että korjausrakentamisessa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Vantaalla, ja sen liikevaihto vuonna 2013 oli yli 70 miljoonaa euroa.