Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » SOL laajentaa kylmälaitehuoltopalveluiden tarjontaa Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa

SOL Palvelut Oy

Julkaistu: 04.12.2015 klo 11:37
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Ympäristöystävälliset hiilidioksidilaitteet kasvattavat osuuttaan kaupan kylmässä

SOL on laajentanut kylmälaitetekniikkahuoltoa Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa. Palvelukokonaisuutta tarjotaankin nyt aiempaa laajemmalle alueelle, ja samalla Oulusta on palkattu uusia työntekijöitä. Erikoisosaamisena uudet työntekijät ovat tuoneet mukanaan hiilidioksidilaitteiden palvelukokonaisuudet, jotka ovat ajankohtaisia ympäristöasioiden myötä.

Palvelu pitää kattavasti sisällään kylmä-, hitsaus-, sähkö-, LVI- sekä automaatiopalveluita.

-        Kylmälaitehuollon palveluilla on esimerkiksi Koillismaan Osuuskaupalle saatu huomattavia kustannussäästöjä. Toiminta on ollut kasvussa ja liiketoiminnalle on saatu jatkuvuutta ja varmuutta. Jatkossa haluamme tarjota entistä laajemmin kokonaisvaltaista kylmälaitehuoltoa ja tehdä suurempia kokonaisuuksia, palvelujohtaja Niko Simonen toteaa.

Oulussa palkattiin kesäkuussa kaksi uutta työntekijää hoitamaan palvelua. Sekä Kimmo Koskiniemellä että Anssi Autiolalla on pitkä kokemus alalta. Molemmilla on kylmälaiteasentajan ammattipätevyys.

Kimmo Koskiniemin mukaan uudet haasteet toivat hänet ja Autiolan mukaan SOLille.

-        Sana on jo nyt kiirinyt ja teemme töitä koko Pohjois-Suomen alueella. Olimme juuri mukana Oulussa ruokakaupan rakentamisessa, jossa urakkamme onnistui hyvin, Koskiniemi sanoo.

Hiilidioksidin käyttö ajankohtaista

Alalla kilpailu on kovaa ja yrityksiä on paljon. Jokaiselle pitää olla oma erikoisosaamisalueensa, jos haluaa pärjätä kilpailussa. Isossa osassa ovat hiilidioksidipuolen työt. Pikku hiljaa kaupoissa luovutaan ympäristölle haitallisten kylmäaineiden käytöstä ja hiilidioksidi kasvattaa osuuttaan kaupan kylmän kylmäaineena.  Hiilidioksidin käyttö kylmälaitteissa on tullut ajankohtaiseksi muun muassa EU-säädösten ja ympäristöasioiden myötä. Uusilla hiilidioksidilaitteilla saadaan energiansäästöjä sekä myös hiilipäästöarvoja kuntoon.

-        Tällä hetkellä vanhoissa kylmälaitteissa käytetään HFC-yhdisteitä, joiden GWP-arvot ovat hyvin suuret, Koskiniemi toteaa.

Koskiniemen mukaan heidän vahvinta osaamistaan on juuri kaupan kylmä, niiden asennukset ja vuosihuollot.

-        Myös vedenjäähdyttimien ja ravintolan kylmälaitteiden asennus ja huolto kuuluu osaamiseemme. Toki teemme myös hitsauksia sekä automaatiopalveluita ja sähkötöitä.

Palvelujohtaja Niko Simosen mukaan kentältä saatu viesti on ollut erittäin positiivista ja uudet palvelukokonaisuudet on otettu hyvin vastaan asiakkaiden puolelta.

-        Vaikka olemme vasta käynnistymisvaiheessa, olemme päässeet näyttämään osaamistamme asiakkaille. Uusien työntekijöiden myötä meillä on enemmän resursseja toimia, ja jatkossa pystymme kehittämään liiketoimintaamme yhä enemmän kylmälaite- ja talotekniikan palveluissa, Simonen kertoo.

Myös palveluesimies Harri Kihlmanin mukaan uudelle palvelulle on tilausta, ja jo tällä hetkellä työntekijät ovat täystyöllistettyjä, vaikka toiminta alkoi vasta kesäkuussa. – Olemme palkanneet juuri uuden työntekijän, joka aloittaa joulukuun puolessa välissä. Tulevaisuudessa voimme mahdollisesti toimia alalla myös oppisopimuskouluttajana, Kihlman summaa.

Palvelujohtaja Niko Simonen, puh. 040 809 5556

Palveluesimies Harri Kihlman, puh. 40 1979 433

Palveluvastaava Kimmo Koskimies, puh. 040 684 6256

SOLista:

SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. SOL toimii siivous-, kiinteistö-, toimitila- ja turva-, henkilöstövuokraus- sekä pesulapalveluiden alalla Suomessa, Ruotsissa, Baltiassa ja Venäjällä työllistäen yli 12 000 henkilöä

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki