Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » SOL käynnisti oman turvallisuusvalvojien koulutuksen

SOL Palvelut Oy

SOL käynnisti oman turvallisuusvalvojien koulutuksen

Julkaistu: 11.02.2015 klo 11:11
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Koulutus syventää erityisesti SOLin esimies- ja asiantuntijaroolissa työskentelevien osaamista. Turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkintoa suorittavat SOLin toimihenkilöt vastaavat turvallisuuspalveluiden johtamisesta ja tuottamisesta asiakasyrityksissä. SOL on tällä hetkellä yksi Suomen suurimmista turvallisuusalan yrityksistä ja toiminta kasvaa tasaisesti.

– Nyt käynnistyvän koulutuksen kautta saamme lisää turvallisuussektorin ammattipätevyyden omaavia palveluasiantuntijoita. Moniosaajina he hallitsevat myös muita palvelusektoreita ja pystyvät näin yhdistämään turvallisuuspalvelut joustavasti muihin palveluihin, SOLin henkilöstön kehityksen johtaja Merja Oljakka sanoo.

Oppisopimuskoulutuksessa käydään läpi turvallisuuden eri sektoreita, kuten lainsäädäntöä, turvallisuusjohtamista ja -suunnittelua sekä turvallisuustekniikkaa.

– Tutkinto on varsin laaja ja sen suorittaminen antaa vartioimisliikkeen vastaavan hoitajan pätevyyden, mikä mahdollistaa tulevaisuudessa myös uusien viranomaisten hyväksymien toimipaikkojen perustamisen nykyisten rinnalle.

Ensimmäiseen koulutukseen osallistuu 26 opiskelijaa ja he valmistuvat turvallisuusvalvojiksi keväällä 2016.

– Opintoja aloittavat toimihenkilömme vastaavat turvallisuuspalveluiden johtamisesta ja tuottamisesta asiakasyrityksissä.

Turvallisuusvalvojien koulutus toteutetaan näyttötutkintona ja opintoihin kuuluu lähijaksoja, etätehtäviä ja näyttöjä. Yhteistyökumppanina on Turun aikuiskoulutuskeskus, joka on toteuttanut alan koulutusta jo vuodesta 2002.

– Heillä on alalta erinomaiset näytöt ja olemme tehneet heidän kanssaan yhteistyötä jo aiemmin Turun alueella, Oljakka lisää.

Turun aikuiskoulutuskeskuksen turvallisuusasiantuntija Paavo Hänninen kertoo, että valtakunnallinen koulutus käynnistyi ennätysvauhtia.

– Ensimmäinen tapaamisemme oli joulukuussa ja koulutus käynnistyi jo nyt. SOL on hyvin kokenut koulutuksien toteuttaja ja heidän kanssaan kaikki on sujunut todella mallikkaasti, Hänninen sanoo.

SOL tarjoaa asiakkaille kattavan paketin palveluja arjen asiakaspalvelutilanteiden hoitamisesta yrityksen turvallisuuden kokonaisvaltaiseen suunnitteluun ja etävalvontajärjestelmien hallinnointiin. Palveluihin kuuluvat niin vartiointi, järjestyksenvalvonta, turvatarkastukset, tekniset ratkaisut kuin valtakunnalliset hälytyskeskuspalvelut.

– Valmiutemme palvella turvallisuusalan asiakkaita paranevat nyt entisestään, Oljakka jatkaa.

Merja Oljakka, johtaja, henkilöstön kehitys

+358 400 178 550

merja.oljakka@sol.fi

www.sol.fi

Tietoja SOLista:

SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. Tuotamme monipuolisia siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvapalveluita. Pesulapalvelumme helpottavat kuluttajien arkea ja henkilöstöpalvelumme tarjoavat joustavasti palveluosaajia yrityksille. Kansainväliset tytäryhtiömme palvelevat Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Palveluksessanne on noin 11 000 aurinkoista SOLilaista, joista noin 4 000 kansainvälisissä toiminnoissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki