Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Skanska on aloittanut uusien kotien rakentamisen Rovaniemen keskustan tuntumaan

Skanska Oy

Skanska on aloittanut uusien kotien rakentamisen Rovaniemen keskustan tuntumaan

Julkaistu: 01.04.2014 klo 08:00
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska on käynnistänyt kahden uuden asuintalon rakentamisen Rovaniemellä. As. Oy Rovaniemen Uitto sijaitsee kävelymatkan päässä kaupungin kulttuurinähtävyyksistä, kuten Kulttuuritalo Korundista ja Arktikumista.

Uiton kaksi nelikerroksista taloa ovat yksiportaisia, ja ne on varustettu hisseillä. Uitossa on 54 asuntoa, joiden pinta-alat vaihtelevat 36 ja 69 neliön välillä.

Rakennustyöt on aloitettu purkamalla paikalta olemassa olleet rakennukset sekä poistamalla pintamaat. Uiton kodit valmistuvat elokuussa 2015.

”Uitosta on vain kilometrin matka kauppakeskus Revontuleen, ja myös liikuntapalvelut kuten uimahalli ja urheilukentät sijaitsevat lähellä. Niille, joille pysäköinnin mukavuus on tärkeää, Uiton kellarikerroksessa on tarjolla 12 erillisinä osakkeina myytävää autopaikkaa. Pihalla on lisäksi 41 lämmityspistokkeella varustettua autopaikkaa”, kertoo tulosyksikön johtaja Vesa Mattanen Skanskasta.

Skanska Talonrakennus Oy, tulosyksikön johtaja Vesa Mattanen, puh. 0400 295 601, vesa.mattanen[at]skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli noin 798 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 190.

www.twitter.com/skanskafinland

www.skanska.fi/uitto