Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt julkaisi vuoden 2011 yhteiskuntavastuuraporttinsa verkossa - toiminnassa korostuivat energiatehokkuuteen tähtäävät toimenpiteet ja työympäristöjen kehittäminen

Julkaistu: 11.04.2012 klo 11:06
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt on julkaissut vuosittaisen yhteiskuntavastuuraporttinsa verkossa. Raportti on Senaatti-kiinteistöjen 10. yhteiskuntavastuuraportti, ja se on laadittu kansainvälisen raportointiohjeistuksen, GRI:n, mukaisesti.  Raportissa kuvataan ja arvioidaan Senaatti-kiinteistöjen toiminnan yhteiskuntavastuuta paitsi taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristövastuun näkökulmista myös Senaatti-kiinteistöjen toiminnalle tärkeimpien teemojen kautta.  Senaatti-kiinteistöt ei laadi erillistä vuosikertomusta, vaan yhteiskuntavastuuraportti kattaa koko Senaatti-kiinteistöjen toiminnan.  Siihen sisältyvät myös hallituksen toimintakertomus ja  tilinpäätös.

Yhteiskuntavastuullisuus on kiinteä osa Senaatti-kiinteistöjen kaikkea toimintaa. Kiinteistö- ja rakennusalalla korostuvat erityisesti ympäristöön ja energiansäästöön liittyvät näkökulmat.  Toimitilojen esteettömyys, turvallisuus ja terveellisyys sekä tilojen toimivuus ovat myös olennaisia näkökulmia. Tulevaisuuden työympäristöt ovat yksi tämänvuotisen raportin teemoista.  Senaatti-kiinteistöjen hallinnassa on myös merkittävä määrä rakennustaiteellisesti ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaita rakennuksia. Näiden rakennusten arvon säilyttäminen ja käyttökelpoisuuden varmistaminen kuuluvat Senaatti-kiinteistöjen keskeisiin tehtäviin.  Tämä voidaan toteuttaa, jos varallisuudesta saatavilla tuotoilla voidaan kattaa kaikki sen käytöstä, ylläpidosta ja ajan tasalla pidosta aiheutuvat kustannukset. Vastuullisen toiminnan perustana on terve taloudellinen pohja.

Kertomusvuonna Senaatti-kiinteistöt saavutti taloudelliset sekä muut palvelutavoitteensa.  Erityisesti toiminnassa korostuivat valtion toimitila-asiantuntijarooliin liittyvät tehtävät sekä tilatehokkuuteen ja energiansäästöön tähtäävät toimenpiteet.  Keskeiset tulokset ovat luettavissa yhteiskuntavastuuraportistamme, joka on osoitteessa http://yhteiskuntavastuuraportti2011.senaatti.fi, ja raportti löytyy myös kotisivuiltamme www.senaatti.fi

Senaatti-kiinteistöt on ensimmäisiä kiinteistö- ja rakennusalan toimijoita, joka alkoi raportoida yhteiskuntavastuustaan GRI-ohjeistuksen mukaisesti. Senaatti-kiinteistöjen raportti on myös ulkopuolisen tahon varmentama.

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tuomme tilalle ratkaisut.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki