Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Rakentamisen Laatu RALA ry on kehittänyt yhteisen palautetyökalun rakennusalalle

Rakentamisen Laatu RALA ry

Julkaistu: 27.09.2016 klo 13:22
Julkaisija: Rakentamisen Laatu RALA ry

Rakentamisen Laatu RALA ry on julkaissut syyskuussa 2016 uuden työkalun, jolla rakennusalan yritykset voivat pyytää palautetta yhteistyökumppaneiltaan rakennushankkeen aikana tai sen päätyttyä. Palautteen kerääminen edistää läpinäkyvyyttä ja asiakaslähtöisyyttä koko alalla.

RALA-palautteen avulla palautteen keruu on helppoa ja nopeaa, sillä palautelomake koostuu valmiista kysymyspatteristosta. Kysymykset liittyvät projektin aikaiseen toimintaan. Kysymykset on kehitetty yhteistyössä rakennusalan yritysten ja asiantuntijoiden kanssa.

Kyselyyn vastaajia pyydetään arvioimaan yrityksen toimintaa asteikolla yhdestä viiteen. Vastaajat saavat myös halutessaan suositella kyselyn lähettänyttä yritystä.

Kerätty aineisto on vertailukelpoista

Palautejärjestelmä kokoaa kyselyn vastaukset automaattisesti raportiksi, jossa kysymyskohtaiset palautteet esitetään helppolukuisessa kuvaajassa.

Raportissa esitetään myös vertailutietoa siitä, miten kyseinen projekti on onnistunut suhteessa yrityksen aikaisempiin projekteihin tai alan muiden toimijoiden projekteihin. Aineisto on vertailukelpoista, koska kaikista projekteista esitetään samat kysymykset.

Sähköisen RALA-palautekyselyn voi käynnistää hankkeen tilaaja, rakennuttaja, konsultti, pääurakoitsija, suunnittelija tai aliurakoitsija.

Palaute auttaa kehityskohteiden näkemisessä

Palautetyökalun on tarkoitus rohkaista rakennusalan yrityksiä keräämään palautetta toiminnastaan. Onnistumiset ja kehityskohteet kokoava palaute auttaa yritystä kehittämään toimintatapojaan.

– Palautteen kerääminen on vahva viesti siitä, että yritys on kiinnostunut yhteistyökumppaneidensa kokemuksista, RALAn toiminnanjohtaja Tuula Råman sanoo. – Palautteen keräämisen lisäksi olennaista on palauteraporttien hyödyntäminen toiminnan kehittämisessä.

toiminnanjohtaja Tuula Råman tuula.raman@rala.fi, 0400 607 429
asiantuntija Rune Paananen rune.paananen@rala.fi, 050 522 6764

Lue lisää RALA-palautteesta: www.rala.fi

Rakentamisen Laatu RALA ry on kiinteistö- ja rakennusalan järjestöjen perustama toimija, joka parantaa rakentamisen laadun ja terveen kilpailun edellytyksiä. RALA kerää ja ylläpitää tietoa alan yrityksistä, arvioi niitä ja antaa niille pätevyyksiä ja luokituksia. RALAn palveluita ovat RALA-pätevyys, RALA-sertifiointi ja RALA-palaute. Lisätietoja www.rala.fi.