Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » PUOLET POIS LÄMMITYSKUSTANNUKSISTA – VAIKKAPA ELOKUVATEATTERISSA

Scanoffice Oy

PUOLET POIS LÄMMITYSKUSTANNUKSISTA – VAIKKAPA ELOKUVATEATTERISSA

Julkaistu: 07.12.2012 klo 09:00
Julkaisija: Scanoffice Oy

Mitsubishi Electric ilma-vesilämpöpumput säästävät useissa tapauksissa jopa 50% suurten kiinteistöjen lämmityskustannuksissa. Ilma-vesilämpöpumpun investointi on vain murto-osa verrattuna vaikkapa maalämpöjärjestelmään porakaivoineen ja siksi hankinta maksaa itsensä takaisin jo muutamassa vuodessa.

Laitteisto asennetaan olemassa olevan lämmitysjärjestelmän rinnalle ja näin vanhaa lämmitysjärjestelmää voidaan hyödyntää esim. sydäntalven kovilla pakkasilla. Asentaminen vie vain muutaman päivän.

ILMA-VESILÄMPÖPUMPPU LÄMMITTÄÄ VAIKKAPA ELOKUVATEATTERIN

Salossa sijaitsevaa vuonna 1983 rakennettua kiinteistökompleksia, jossa on lämmityksen kannalta haastava elokuvateatteri, uudistettiin ja kiinteistön lämmitys sai aivan uuden energiatehokkaan järjestelmän. Elokuvateatteri-, liike- ja asuinkiinteistössä on huomattava määrä kuutioita; lattiapinta-alaa on 1000 neliötä, asuinhuoneistot kolmen metrin korkuisia ja elokuvateatteri korkeimmalta osaltaan kahden kerroksen korkuinen.

Alkujaan lämmitys perustui vesikiertoiseen lämmityspatterijärjestelmään, jossa lämmönlähteenä oli yksi iso keskuslämmityskattila ja öljypoltin. Pannuhuoneeseen tuli kaksi pienempää, 70 kilowatin pannua kytkettynä sarjaan ja ensisijaiseksi lämmityslähteeksi asennettiin maksimiteholtaan 30kW:n Mitsubishi Electric ilma-vesilämpöpumppu levylämmönvaihtimella.  Kolmiosainen järjestelmä takaa myös sen, että jos yksi kytketään syystä tai toisesta pois, pystytään lämpö tuottamaan vielä kahdella lämmönlähteellä, eikä lämmöntuotto missään vaiheessa katkea. Mutkatonta ja huomattavasti edullisempaa!

NYT MYÖS LEASING-RAHOITUKSELLA

Scanofficen ilma-vesilämpöpumppuja on nyt mahdollista myös vuokrata. Useimmissa tapauksissa vuokranmaksu on pienempi kuin heti saatava rahansäästö pienentyneen lämmityskustannuksen johdosta. Näin ollen laiteinvestoinnin voi monesti maksaa pelkillä lämmityskustannuksissa syntyneillä säästöillä!

Lisätietoja: Scanoffice Oy, myyntipäällikkö Janne Jokivuori, p. 050-3366214, janne.jokivuori@scanoffice.fi

-----------------------------------------------------------------------------------

on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista lämpöpumppujen- ja ilmakäsittelylaitteiden maahantuonti- ja tukkuliikkeistä. Scanofficella on alan paras asiantuntemus sekä laajin lämpöpumppuvalikoima;  ilmalämpöpumput, ilma-vesilämpöpumput, poistoilmalämpöpumput, maalämpöpumput sekä kiinteistölämpöpumput.  Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa kylmä- ja LVI-alan urakoitsijoista ja toimimme koko Skandinavian alueella. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina itse sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa.
www.scanoffice.fi