Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Profinin kehittämä 5 in 1 Jyväskylän Maailmanpylväässä

Profin Oy

Profinin kehittämä 5 in 1 Jyväskylän Maailmanpylväässä

Julkaistu: 08.07.2014 klo 07:43
Julkaisija: Profin Oy

Jyväskylän asuntomessuille kohonneessa 13-kerroksisessa Maailmanpylväässä on hyödynnetty Profin Oy:n uudenlaista 5 in 1 - seinäelementtiratkaisua.

Pohjoissuomalaisen Profin Oy:n kehittämä 5 in 1 -ratkaisu yhdistää yhdeksi elementiksi lasiliukuseinän, ikkunat ja tarvittaessa myös seinän kiinteän osan. Ratkaisu suunnitellaan aina kohteeseen, ja se soveltuu kaikkiin rakennustyyppeihin.

Ratkaisu on erittäin kustannustehokas ja nopea. Se sisältää kaiken tarpeellisen lasiliukuseinistä ja ikkunoista lähtien ja vaatii vain yhden asennuksen, Profin Oy:n toimitusjohtaja Mikko Haapala kiteyttää.

Jyväskylän asuntomessuille kohonneessa, YIT:n toteuttamassa Maailmanpylväässä (kohde 3943) on kaikkiaan 13 kerroksessa 53 huoneistoa. Jokaisen huoneiston parveketaustaseinät on toteutettu Profinin 5 in 1 -ratkaisulla.
Rakennusteollisuuden palaute ja kokemukset ovat erinomaiset, Haapala toteaa.

Rakennusprosessissa nopea ja kustannustehokas ratkaisu lisää mukavuutta myös asumiseen. Se tuo huoneistoon valoa ja avaruutta sekä parantaa tilantunnetta liukuvan ovensa ansiosta. Lisäksi se antaa kohteelle omaa persoonallista ilmettä. Kaikkinensa ratkaisu nostaa kiinteistön arvoa, Haapala summaa.

Tehdasvalmis 5 in 1 täyttää kovatkin laatuvaatimukset. Se toimitetaan asennusvalmiina ja asennetaan kohteeseen runkovaiheessa kerros kerrokselta. Tuotteessa on työmaasuojaus, jossa on työmaa-aikainen liukuva käyntiovi.

Lasiliukuseinät yleistymässä

Jyväskylän asuntomessuilla voi tutustua myös useisiin muihin kohteisiin, joissa on hyödynnetty Profinin lasiliukuseiniä.
Lasiliukuseinän käytön yleistyminen suomalaisessa rakentamiskulttuurissa näkyy selvästi, Mikko Haapala toteaa.

Jyväskylässä Profin-lasiliukuseiniä on mm. seuraavissa kohteissa: Laajarannassa (kohde 14), Villa Lumouksessa (22), Skammin talossa (23), Honka Kaarnassa (24), Talo A:ssa (34) ja Maailmanpylväässä (39–43).

Kotimaisissa käsissä

Suomalainen Profin Oy on lasiliukuseinien, ikkunoiden ja ovien suunnitteluun ja valmistukseen erikoistunut yritys. Se on valmistanut lasiliukuseiniä yli 20 vuotta, muita tuotteitaan lähes 40 vuotta. Niitä viedään vuosittain yli 30 maahan. Yritys sijaitsee edelleen juurillaan Koillismaalla, Pudasjärvellä.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Mikko Haapala, p. 040 744 9698, mikko.haapala@profin.fi

Profinin esittelypiste asuntomessuilla: Villa Lumous, kohteen 22 sisäpiha

Mikko Haapala