Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Pirkanmaan rakentamisen ja remontoinnin ykköstapahtuma jälleen helmikuussa

Tampereen Messut

Pirkanmaan rakentamisen ja remontoinnin ykköstapahtuma jälleen helmikuussa

Julkaistu: 27.11.2014 klo 13:15
Julkaisija: Tampereen Messut

KIINNOSTUS KORJAUSRAKENTAMISEEN JA REMONTTEIHIN KASVAA

Pirkanmaan suurin rakennusalan tapahtuma Asta Rakentaja nousee jälleen 13.–15. helmikuuta 2015 harjakorkeuteen Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Oman kodin rakentamista, remontointia tai kunnostusprojektia suunnitteleville sekä rakennus- ja kiinteistöalan ammattilaisille on luvassa laadukas ja monipuolinen tuote-, palvelu- ja tietokattaus. Viikonlopun tarjontaa täydentää yhtä aikaa toteutettava uusi Sisustus 2015 -tapahtuma, joka keskittyy kodin sisustamiseen ja somistamiseen.

– Aiempaa selkeämmin tulee esille, että monet omakotiasumisesta haaveilevat miettivät korjausrakentamista  vaihtoehtona uuden kodin rakentamiselle. Myös asunto-osakeyhtiöasuminen sekä taloyhtiöiden suuret saneeraukset ovat lisääntyneet. Asta Rakentaja -messujen ohjelmasisältöä on kehitetty palvelemaan myös näitä tarpeita. Paikan päällä saa asiantuntijatietoa- ja neuvoja sekä voi tutustua uusiin mahdollisuuksiin ja palveluihin oli suunnitelmissa sitten katto- tai putkiremontti, lämmitysjärjestelmän valinta tai kodin pintojen päivitys. Tapahtuma on keskeinen useille alan tärkeimmille toimijoille ja yrityksille, jotka ovat jo varmistaneet osallistumisesta messuille. Lisäksi samanaikaisesti järjestettävä uusi Sisustus-tapahtuma palvelee kävijöitä tarjoamalla sisustusideoita-, tuotteita- ja palveluita sekä ostosmahdollisuuksia, sanoo projektipäällikkö Annina Niemi Tampereen Messut Oy:stä.

Valtakunnallinen Laadun Rakentajat 2015 -seminaarikiertue käynnistyy Tampereelta

Asta Rakentaja 2015 -messujen laadukas ohjelma tarjoaa useita asiantuntijaseminaareja, tietoiskuja ja työnäytöksiä kiinteistöalan ammattilaisille, taloyhtiöiden päättäjille sekä omakotitalorakentajille ja -asujille.  Perjantaina järjestetään rakennushankkeiden tuotannon johdolle sekä työmaiden johdossa oleville henkilöille kohdistettu maksuton Laadun Rakentajat 2015 -seminaari, jossa tuodaan esille konkreettisten esimerkkien kautta hyviksi koettuja toimintatapoja ja työkaluja, joiden avulla hyvän laadun tekeminen onnistuu. Seminaarin pääpuhujina ovat Anssi Koskenvesa Mittaviiva Oy:stä sekä vieraileva tutkija Juha-Matti Junnonen Tampereen teknillisestä yliopistosta. Seminaarin järjestää Rakentamisen Laatu RALA ry, Rakennusteollisuus RT ry, Rakennusmestarit ja -insinöörit AMK RKL ry. Lisäksi Omataloyhtio.fi järjestää kiinteistöalan ammattilaisille Ratkaisut korjausrakentamiseen ja ohjeita taloyhtiön hallinnoimiseen -seminaarin. Seminaarien tarkempi ohjelma ja ilmoittautumiset: www.asta.fi (Ohjelma).

Tietoiskuissa puhuttavat muun muassa kotitalouksien rakentamisilmoitukset Verohallinnon näkökulmasta, energia-asiat ja radon. Lisäksi luvassa on runsaasti LVI-alan tietoa sekä rakennus- ja remonttineuvontaa. Yleisön kestosuosikki on Puusuutareiden eli TAMKin rakennustekniikan opiskelijoiden rakentama TuoteTalo, joka esittelee myös kattavasti terassi- ja piha-alueratkaisuja. Viikonloppuna messuisäntänä ja työnäytösten vetäjänä toimii remonttimies Jorma Piisinen. Sunnuntain perinteisen hyväntekeväisyyshuutokaupan meklarina toimii huutokauppakeisari Aki Palsanmäki. Päiväkohtainen messuohjelma: www.asta.fi (Ohjelma).

Uusi Sisustus 2015 täydentää Asta Rakentaja -messujen teemoja

Helmikuiset Asta Rakentaja -messut saavat rinnalleen Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen D-halliin toteutettavan uuden sisustamisen ja somistamisen tapahtuman Sisustus 2015. Kävijöille on tarjolla ideoita sekä tuotteita ja palveluita kodin sisustamiseen aina pintamateriaaleista viimeistelyyn. Piensisustuksen, tekstiilien, valaisimien ja huonekalujen lisäksi tapahtumassa ovat esillä alan suunnittelu-, neuvonta- ja koulutuspalvelut sekä oppilaitokset. Messuvieraat pääsevät samalla pääsylipulla molempiin tapahtumiin.

Asta Rakentaja 2015 -messut 13.–15.2.2015 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A- ja E-hallissa. Uusi Sisustus 2015 -tapahtuma 13.–15.2.2015 D-hallissa. Tapahtumat ovat avoinna kaikkina päivinä klo 10–17.

LISÄTIEDOT: www.asta.fi, www.sisustustapahtuma.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi
Facebook: facebook.com/astarakentaja, Twitter: @TampereenMessut, #AstaRakentaja, #Sisustus

Annina Niemi, projektipäällikkö, p. 040 481 2220, annina.niemi(a)tampereenmessut.fi