Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Päiväkotitoiminta jatkuu Meriheinän sekä Pöllin tiloissa Tuirassa

COR Group

Päiväkotitoiminta jatkuu Meriheinän sekä Pöllin tiloissa Tuirassa

Julkaistu: 05.06.2014 klo 12:32
Julkaisija: COR Group

Oulun kaupunki on aiemmin tiedottanut, että Tuiran Lipporannassa sijaitsevien päiväkotien toiminta loppuu. Lapsiperheiden kannalta tilanteeseen on kuitenkin tullut myönteinen käänne, kun toiminta jatkuu Meriheinän päiväkodin ja Pöllin ryhmäperhepäiväkotien tilojen siirtyessä uudelle toimijalle. Elokuussa 2014 avataan kyseisissä tiloissa 3-ryhmäinen Touhula Liikuntapäiväkoti, joihin on jo nyt mahdollista hakea.

Keskeisen sijaintinsa ansiosta tuleva Tuiran Lipporannan Liikuntapäiväkoti Touhula palvelee myös läheisten Salmenrannan, Toppilansaaren ja Toppilan lapsiperheitä kätevästi.

Liikuntapäiväkoti Touhulassa lasten luontainen liikkuminen on parasta arjessa.Liikuntaan tarjotaan monenlaisia mahdollisuuksia pitkin päivää, Touhulassa lapsia kannustetaan reippauteen liikunnallisia valmiuksia tukemalla. Maailmaa voi oppia kokemalla sitä liikkuen. Touhulan Sirpa Turves-Mankilan mukaan lapsen pitää välillä saada juosta metsässä tukka putkella ja tuulispäänä.

– Ajattelemme, että lapsen luontaiseen tapaan olla kuuluu liikkuminen. Kun pieni lapsi esimerkiksi näkee tyhjän huoneen tai vapaan käytävän, hänen ensimmäinen reaktionsa on juosta. Näinhän kuuluukin olla. Ei lapsi ole luonnostaan varovainen, se on aikuisen tehtävä. Samalla, kun ohjaamme lapsiamme varovaisuuteen sellaista vaativissa tilanteissa, kunnioitamme myös heidän sisäsyntyisiä tarpeitaan kokea maailmaa fyysisesti.

Liikuntapäiväkoti Touhula on Valo Ry:n kumppani. Sieltä saadaan eväitä ja malleja lasten motorisia ja ryhmäkäyttäytymistaitoja tukevaan liikuntaan. Touhulassa noudatetaan varhaiskasvatukselle laadittuja liikuntasuosituksia, joiden mukaan alle kouluikäisten lasten tulisi saada kaksi tuntia aktiivista ja monipuolista liikuntaa päivässä.

Sirpa Turves-Mankila
Liikuntapäiväkoti Touhula
sirpa.turves-mankila@touhula.fi

www.touhula.fi

Touhula Liikuntapäiväkoti on reipas ja iloinen päiväkoti, jossa lapset viihtyvät. Tarjoamme laadukasta ja virikkeellistä varhaiskasvatusta, viihtyisän päivähoitopaikan ja esiopetusta touhukkaille lapsille. Touhulassa tuemme lapsen liikunnallista elämäntapaa hauskasti ja hallitusti. Ajatuksemme on, että maailmaa opitaan liikkuen ja myös lähimetsä tarjoaa lapselle tärkeän elämyksen. Huomioimme liikuntakasvatuksessa aina jokaisen lapsen kehitystason. Kumppaniltamme, Valo ry:ltä, saamme eväitä lasten motorisia ja ryhmätaitoja tukevaan liikuntaan.