Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Opiskelija-asuntojen saatavuus vielä hyvä Oulussa

Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö

Opiskelija-asuntojen saatavuus vielä hyvä Oulussa

Julkaistu: 27.06.2013 klo 13:05
Julkaisija: Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö

Oulun korkeakoulujen opiskelijavalintoja tehdään parasta aikaa ja ensimmäiset hakijat ovat jo saaneet pääsykokeiden tuloksia. Kevään aikana Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiön asuntopaikat ovat lisääntyneet sadalla uuden kansainvälisen opiskelijatalo Auroran valmistuttua keskustaan Lasaretinväylälle ja asuntojen saatavuus onkin tällä hetkellä hyvä.

Elo- ja syyskuun alkuun kohdistuvia asuntohakemuksia ennakoidaan saapuvan seuraavan kahden viikon aikana paljon uusien opiskelijoiden saadessa tietoja opiskelupaikoistaan. Myös ulkomaalaisia opiskelijoita on saapumassa syyslukukaudelle runsaasti. Elokuusta lokakuuhun saakka Oulun ja sen lähialueen ulkopuolelta kaupunkiin opiskelemaan tulevat uudet opiskelijat ovat etusijalla PSOASin asukasvalinnassa. Muiden asuntoa tarvitsevien kannattaa pyrkiä vuokraamaan sopiva asunto jo heinäkuun aikana, jolloin valinnanvaraa on huomattavasti enemmän.

Lisätiedot: Jari Simonen, p. 044 757 3102, jari.simonen@psoas.fi

Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö on perustettu vuonna 1971 hoitamaan opiskelija-asumista Oulussa. Nykyisin PSOAS omistaa noin 5 300 opiskelija-asuntopaikkaa, joita se vuokraa edullisesti opiskelijoille. Säätiön tehtävänä on järjestää asumispalveluja Oulussa peruskoulun jälkeisiä opintoja suorittaville nuorille sekä tukea kansainvälistä opiskelija-, tutkija- ja nuorisovaihtoa.