Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Olarin seurakunnan tilat kasvavat Isossa Omenassa

Espoon seurakunnat

Olarin seurakunnan tilat kasvavat Isossa Omenassa

Julkaistu: 26.01.2016 klo 11:28
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Olarin seurakunnan palvelut kasvavat ja monipuolistuvat kauppakeskus Isossa Omenassa. Mukaan toimintaan tulee lisäksi Esbo svenska församling. Tavoitteena on yhdistää monenlaisia toimintoja samaan tilaan. Suurimmasta huoneesta tulee kappeli ja monitoimitila, jossa voidaan viettää nuorekasta Risteys-messua bändimusiikin soidessa tai kokoontua kahvittelemaan yhdessä.
Kappelin nimeä ei vielä ole valittu. Nuoria varten tiloihin rakennetaan erillinen bänditila ja pelihuone. Päivisin tiloissa järjestetään lapsille ja heidän vanhemmilleen avointen ovien kerhotoimintaa. Aikuisille on omaa toimintaa aikuisten kerhotilassa. Viikonloppuisin tilassa voidaan järjestää ristiäisiä ja häitä.
"Olarin seurakunta haluaa olla keskellä elämää", siellä missä ihmiset liikkuvat, Olarin seurakunnan kirkkoherra Salla-Maria Viitapohja kertoo. Iso Omenahan on "kuin pieni kaupunki". Kaupunkiin sopii luontevasti kappeli ja paikka, jossa ihmiset voivat kohdata toisiaan.
Viitapohja toteaa, että seurakunnassa on ideoitu monenlaista toimintaa tiloihin. "Tärkeää on kuitenkin myös jalkautua ja kysyä kauppakeskuksen asiakkailta, mitä he odottavat." Tässä asiakkaiden kohtaamisessa Ison Omenan oma kauppakeskuspappi Juha Virta on avainhenkilö.
”Kappeli on ollut kiinteä osa Isoa Omenaa vuodesta 2001 eli aivan kauppakeskuksen avaamisesta saakka. Olemme iloisia, että seurakunnan toiminta laajenee ja monipuolistuu vielä entisestään”, Cityconin kaupallinen johtaja Sanna Yliniemi sanoo.
Uusien seurakunnan monitoimitilojen käytössä on noin 700 neliömetriä kauppakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa ja ne avataan Ison Omenan laajennusosan ensimmäisen vaiheen avauksen yhteydessä elokuussa 2016.

Lisätiedot:
Kirkkoherra Salla-Maria Viitapohja
Olarin seurakunta
salla-maria.viitapohja@evl.fi
Kaupallinen johtaja Sanna Yliniemi
Citycon Oyj
sanna.yliniemi@citycon.com
Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 170 300 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.
Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.