Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Mitä kaikkea saimme aikaan vuonna 2015?

Senaatti-kiinteistöt

Mitä kaikkea saimme aikaan vuonna 2015?

Julkaistu: 31.03.2016 klo 12:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

• Asiakkaiden kanssa sovimme yli 17 milj. euron vuotuisista säästöistä toimitilakustannuksiin.
  • Myimme kiinteistöjä 325 milj. eurolla, mikä mahdollisti 370 milj. tuloutuksen valtiolle
  • Maksoimme veroja 75,5 milj. euroa ja työllistävyysjalanjälkemme koko oli 3 600 henkilötyövuotta.
  • Energian kokonaiskulutus laski 9 %.
  • Kiinteistöjen hoitokustannukset ilman korjauksia olivat yli 10 % edullisemmat kuin muilla vertailuyrityksillä.
  • Kiinteistöjen vuosikorjauksiin käytimme reilut 50 milj. euroa ja uudisrakentamiseen ja isoihin peruskorjauksiin 268 milj. euroa
  • Sisäilmakorjausten osuus korjauksista ja investoinneista oli 29 milj. euroa.
  • 70 rakennushistoriaselvitystä julkaisimme kaikkien saataville www.senaatti.fi/arvokiintestot sivustolla.

Tämä ja paljon muuta on luettavissa vuoden 2015 yhteiskuntavastuuraportistamme

Senaatti-kiinteistöjen yhteiskuntavastuuraportti 2015 on ilmestynyt verkkosivustona osoitteessa http://yhteiskuntavastuuraportti2015.senaatti.fi  Raportti on yhdistetty vuosikertomus ja Global Reporting Initiativen (GRI) raportointiohjetta noudattaen laadittu yhteiskuntavastuuraportti. Senaatti-kiinteistöt on pioneeri raportoinnissaan omalla alallaan, ja nyt julkaistu raportti on järjestyksessään jo 14. yhteiskuntavastuuraportti.  Tilinpäätöksen tavoin raportti on ulkopuolisen osapuolen varmentama.

Raportti on kattava tietopaketti, mikä kokoaa yhteen vuoden 2015 keskeiset tapahtumat Senaatissa ja yhteiskuntavastuun näkökulmat, selvityksen hallinnoinnista ja ohjausjärjestelmästä sekä tilinpäätöksen ja hallituksen toimintakertomuksen.

Vastuullisuuden näkökulmasta Senaatti-kiinteistöjen toiminnassa korostuvat energiatehokkaat, asiakkaan toimintaa tukevat uudenlaiset työympäristöt, kustannustehokas toiminta, terveelliset ja turvalliset tilat sekä valtion rakennetusta kulttuuriperinnöstä huolehtiminen.

Senaatti-kiinteistöjen raportti on luettavissa myös mobiilisti ja ladattavissa tai tulostettavissa kokonaan tai valittavin osin PDF:nä, mitä emme kuitenkaan Green Office -toimistona suosittele.

Operatiivinen johtaja Juha Lemström p. 0205 811 755
Viestintäpäällikkö Outi Tarkka p. 0205 811 356

Senaatti-kiinteistöt on valtionhallinnon työympäristökumppani. Olemme uusien työnteon tapojen ja työympäristöjen suunnannäyttäjä.  Keskitetyt ratkaisumme auttavat asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa ja säästämään toimitilakustannuksissa.  Senaatin monialaiset ammattilaiset huolehtivat valtion kiinteistövarallisuudesta ja sen tehokkaasta käytöstä.

www.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon