Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Mauri Sahi vauhdittamaan valtion kiinteistöjen myyntiä

Senaatti-kiinteistöt

Mauri Sahi vauhdittamaan valtion kiinteistöjen myyntiä

Julkaistu: 15.09.2015 klo 10:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöjen kiinteistökehitys ja -myynti -toimialan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty diplomi-insinööri Mauri Sahi (synt. 1973). Sahilla on monipuolinen ja laaja kokemus sekä kiinteistökehittämisestä että kiinteistöjen myynneistä. Hän on työskennellyt useissa alan yrityksissä ja Senaatti-kiinteistöille Sahi siirtyi NCC:n palveluksesta.

Senaatti-kiinteistöillä vahva panostus kiinteistöjen kehittämiseen ja myyntiin

Senaatti-kiinteistöt on valtion työympäristö- ja toimitila-asiantuntija, joka vastaa keskitetysti myös valtion kiinteistöomaisuuden myynneistä. Valtio luopuu kiinteistöstrategiansa mukaisesti kiinteistökannasta, jolla ei ole enää valtion käyttöä.  Myyntiä lisää muun muassa valtionhallinnossa tapahtuvat muutokset ja siirtyminen uudenlaisiin työympäristöihin, joiden ansioista toimitilojen tarve vähenee.

Senaatti-kiinteistöt on vahvistanut markkinointi-, kiinteistökehitys- ja myyntitoimintansa resursointia määrätietoisesti vastaamaan asetettuja ja tulevia myyntitavoitteita. Kiinteistöjen myynti on alkuvuonna ollut vahvaa ja ylittää selvästi vuoden 2014 myyntitason. Vuodelle 2015 asetettu haasteellinen 100 milj. euron myyntitavoite tullaan todennäköisesti ylittämään.

”Pääomamarkkinoilla kiinteistösijoituskysyntä on tällä hetkellä kovaa. Valtion myytävien kiinteistöjen tarjonta on monipuolista ja tarjoaa erityyppisille ostajille sijoitusmahdollisuuksia. Senaatti-kiinteistöt tutkii aktiivisesti uusien kiinteistösijoitustuotteiden tuomista markkinoille ja panostaa vahvasti asiakas- ja sidosryhmiensä kanssa keskusteluun ja yhteistyöhön.” kiteyttää Sahi tuoreeltaan ja lisää ”Näistä lähtökohdista ja jo aloitetuilla toimenpiteillä on hyvä lähteä vastaamaan tuleviin valtion kiinteistöomaisuuden myyntitavoitteisiin.”

Mauri Sahi antaa mielellään lisätietoja Senaatti-kiinteistöjen kiinteistökehitys ja -myyntitoiminnasta.  Haastattelujen sopiminen on kätevintä tehdä Senaatti-kiinteistöjen viestinnän kautta:  Outi Tarkka p. 040 579 4779, s-posti: outi.tarkka@senaatti.fi

Yhteystiedot:

Mauri Sahi, johtaja kiinteistökehitys ja -myynti

Puh. 0400 376 303, s-posti: mauri.sahi@senaatti.fi

www.senaattimyy.fi

www.senaatti.fi

Senaatti-kiinteistöt on valtion työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana toimiva liikelaitos, joka vastaa keskitetysti myös valtion kiinteistövarallisuuden myymisestä ja kehittämisestä. Myytävien kiinteistöjen joukosta löytyy niin arvorakennuksia kuin tavallisempiakin kiinteistöjä ja erikoiskohteita.

Senaatti-kiinteistöt on julkinen toimija, joka noudattaa myynneissä avointa ja syrjimätöntä menettelyä. Kohteet myydään pääsääntöisesti tarjousten perusteella ja niistä ilmoitetaan julkisesti.

Senaatti-kiinteistöjen hallitus päättää kaikista kiinteistökaupoista 5 miljoonaan euroon saakka. Sen jälkeen toimivalta siirtyy maan hallitukselle, ja yli 10 milj. euron kaupoista päättää eduskunta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki