Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Lisävakuutus kahden asunnon loukun varalta parantaa asunnonostajan asemaa

Skanska Oy

Lisävakuutus kahden asunnon loukun varalta parantaa asunnonostajan asemaa

Julkaistu: 23.10.2013 klo 15:58
Julkaisija: Skanska Oy

Monia uuden kodin hankintaa miettiviä askarruttaa kahden asunnon loukkuun jäämisen uhka. Asunnonostajan asemaa parantavat vakuutukset, joita saa nykyään asuntokaupan kylkiäisinä ostaessaan uuden asunnon. Yksi tällainen on Skanskan KotiTurva™.

”Monella asiakkaalla on huoli vanhan asunnon myynnistä ja pelko joutumisesta kahden asunnon loukkuun. Asunnonostajien tilannetta helpottaaksemme toimme KotiTurvan mukaan Skanskan kanssa tehtäviin asuntokauppoihin ensimmäisen kerran syksyllä 2009. Halusimme helpottaa ostopäätöksen tekoa tarjoamalla KotiTurvan lisäetuna, joka sisältyy uuden asunnon hintaan”, sanoo Skanska Kotien myynti- ja markkinointijohtaja Markku Koivu.

Skanska oli ensimmäinen rakennusalan yritys Suomessa, joka tarjosi asunnonostajille tämänkaltaisen vakuutuksen osana asuntokauppaa. Sittemmin käytäntö on yleistynyt muillakin rakennusliikkeillä.

”Tähän mennessä toista sataa taloutta on saanut korvausta vakuutuksen kautta. Tämä osoittaa, että vakuutus on ollut tarpeellinen asiakkaillemme”, sanoo Koivu.

”Olemme saaneet asiakkailtamme myönteistä palautetta ja lisäetu on koettu turvaa tuovana elementtinä asuntokaupassa”, Koivu jatkaa.

KotiTurva™ on käytännössä Skanskan ottama ryhmävakuutus, johon liitetään kaikki määritellyllä aikavälillä asunnon kodikseen ostavat yksityishenkilöt. Vakuutuksesta korvataan uuden asunnon asumiskuluja korvausedellytysten täyttyessä. Vakuutusmaksun maksaa Skanska. Tällä hetkellä Skanskan KotiTurva™ on voimassa 1.9.2013−31.10.2014.

KotiTurvan piiriin kuuluva asiakas saa ehtojen täyttyessä korvausta vakuutuskauden aikana uudesta asunnosta aiheutuvista asumiskustannuksista, mikäli vanhaa asuntoa ei ole vielä myyty. Oikeus korvaukseen alkaa kolmen kuukauden karenssiajan jälkeen. Korvausta voidaan maksaa enintään 12 kuukaudelta ja enintään 1 000 euroa kuukaudessa uutta asuntoa kohden.

Korvattavia uuden asunnon asumiskustannuksia voivat olla

• vakuutusehdoissa määritellyt korkojen nettokustannukset
  • asuntoyhtiölle maksettavat yhtiövastikkeet
  • kotivakuutus
  • kohtuulliset turva-, hälytysjärjestelmä- ja vartiointikulujen kuukausimaksut
  • lämmitys-, vesi- ja viemärimaksut sekä jätemaksut
  • siivous- ja sähkömaksut, jotka vakuutukseen oikeutettu voi todentaa.

Vakuutusyhtiö on AmTrust International Underwriters Ltd ja vakuutuksen välittäjä on Aon Sweden Ab, joka myös huolehtii korvauskäsittelystä. Aon Swedenillä on suomenkielinen asiakaspalvelu.

Skanska Kodit, myynti- ja markkinointijohtaja Markku Koivu, puh. 040 578 8374, markku.koivu@skanska.fi.

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela@skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Virossa Skanskan toimintaan sisältyvät rakentamispalvelut ja asuntoprojektikehitys. Skanskan Suomen ja Viron liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli noin 980 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 460.

www.skanska.fi/kotiturva

www.twitter.com/skanskafinland