Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Jättihanke Hankoon – Risto Kyhälä hankkeen osakkaaksi ja toimitusjohtajaksi

Jättihanke Hankoon – Risto Kyhälä hankkeen osakkaaksi ja toimitusjohtajaksi

Julkaistu: 20.01.2014 klo 12:15
Julkaisija: Regatta Resorts Oy

Hankoon ryhdytään toteuttamaan Suomen oloissa poikkeuksellisen suurta ja korkeatasoista lomarakennushanketta.

Hanke, jonka toteuttaa Regatta Resorts Oy, käsittää mm. kylpylän, hotelli Regatan laajennuksen ja yli 100 korkeatasoista loma-asuntoa. Rakennusoikeutta hankkeessa on yhteensä noin 20 000 kerrosneliömetriä. Kiinteistöt rakennetaan Hangon Tehtaanniemeen ja Kuningatarvuorelle. Hankkeen arvo on yli 100 miljoonaa euroa.

Regatta Resorts Oy:tä pääomitetaan 5 miljoonalla eurolla, ja sen omistajia ovat Risto Kyhälän lisäksi joukko yksityishenkilöitä, mm. Ben Airas, Sune Dannberg, Henrik Ekqvist, Esa Karppinen, Henrik Kuningas, Peter Lindholm, Gustav Nyberg, Peder Planting ja Kari Stadigh – kaikki Hangon ystäviä.

"Lähes samalla omistajajoukolla toteutimme Hangossa Lars Sonckin vuonna 1898 suunnitteleman Hotelli Regatan saneerauksen ja rakensimme sen yhteyteen korkeatasoisen asuinkerrostalon. Tavoitteemme myös tässä suurhankkeessa on tehdä laadukas ja arkkitehtonisesti ympäristöön hyvin sopiva kokonaisuus", lausuu Kyhälä.

Hankkeen katsotaan tuovan Hankoon kymmeniä työpaikkoja ja myös muita oheisinvestointeja.

Risto Kyhälä on aiemmin toiminut mm. Realia Group Oy:n toimitusjohtajana ja viimeksi Sanoma News Oy:n kaupallisena johtajana.

Risto Kyhälä, toimitusjohtaja (1.2.2014 alkaen)

Regatta Resorts Oy

p. 0400-998800