Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Hammaslääketieteen uudisrakennuksen peruskivi muurattiin Oulussa

SYK Oy

Hammaslääketieteen uudisrakennuksen peruskivi muurattiin Oulussa

Julkaistu: 22.06.2015 klo 20:31
Julkaisija: SYK Oy

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy rakennuttaa Ouluun Hammaslääketieteen uudisrakennusta. Rakennuksen peruskivi muurattiin tänään, 22.6., Oulun Kontinkankaalla. Työmaalle nousevan rakennuksen koko on noin 10.000 bruttoneliötä ja siihen tulee useita toimijoita. Rakennuksen toimijoiksi tulevat Oulun kaupunki, Oulun ammattikorkeakoulu sekä Oulun yliopisto. Tämä merkittävä rakennus edustaa Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n linjaa resurssiviisaasta rakentamisesta ja käytöstä parhaimmillaan. Hammaslääketieteen uudisrakennus palvelee useaa käyttäjää ja luo synergiaa alueelle. Rakennustyöt alueella käynnistyivät keväällä 2015 ja koko uudisrakennus valmistuu 2016 – 2017 vuodenvaihteessa.

Peruskiveä muurattiin yhteensä 19 muuraajan voimin, jotka muurasivat kolmessa eri muurausryhmässä. Juhlapuheita tilaisuudessa kuultiin useita. Oulun kaupunginjohtajan, Matti Pennasen, tervetulosanat avasivat tilaisuuden ja siitä jatkettiin rakennuttajan Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtajan Mauno Sieväsen puheella. Näiden jälkeen kuultiin rakennukseen tulevien korkeakoulujen edustajien puheenvuorot, Oulun yliopistosta rehtori Jouko Niinimäki ja Oulun Ammattikorkeakoulusta vararehtori Jyrki Laitinen pitivät puheet. Lopuksi pääurakoitsija YIT Rakennus Oy:n toimitusjohtaja Kari Kauniskangas käytti puheenvuoron.

”Tämä Oulun Hammaslääketieteen uudisrakennus on hieno osoitus siitä resurssiviisaudesta ja elinvoimaisuudesta millä rakennetaan tulevaisuuden Suomea yhteisvoimin.” Toteaa Mauno Sievänen, Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja.

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy (Syk Oy) on vakavarainen ja innovatiivinen kiinteistönkehittäjä. Syk Oy omistaa, rakennuttaa ja vuokraa tiloja yliopistojen ja korkeakoulujen tarpeisiin pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Syk Oy kehittää innovatiivisia oppimisympäristöjä, jotka tukevat tutkimustyötä ja opiskelua. Suomen Yliopistokiinteistöt omistavat Suomen valtio sekä pääkaupunkiseudun ulkopuoliset yliopistot. www.sykoy.fi

Aki Havia, johtaja rakennuttaminen ja ylläpito
puh. 040  527 7511, aki.havia@sykoy.fi

Juha Uotila, johtaja asiakkuudet ja kampuskehitys