Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Haapaniemenkatu 4:ssa alkaa purku-urakka

Haapaniemenkatu 4:ssa alkaa purku-urakka

Julkaistu: 09.06.2016 klo 12:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Haapaniemenkatu 4:n rakennus Helsingin Sörnäisissä on tyhjentynyt valtion virkamiehistä, ja talon purkutyöt on nyt päästy aloittamaan.  Väinö Tannerin kentän vieressä sijaitseva 1970-luvun toimistorakennus on tullut peruskorjausikään, eikä se täytä enää nykyaikaisen toimistotyön vaateita.

Talon omistaa valtion toimitila-asioista ja työympäristöistä vastaava Senaatti-kiinteistöt, joka tutki tarkasti peruskorjauskunnossa olevan rakennuksen eri vaihtoehdot. Purkamiseen päädyttiin, koska rakennuksen korjaus olisi tullut uudisrakennusta kalliimmaksi, eikä rakennuksesta olisi saatu peruskorjaamallakaan nykyajan vaatimukset täyttävää tehokasta, modernia ja energiatehokasta työympäristöä. Purettavaan rakennukseen kiinteästi yhteydessä olevan Kaikukadun puoleisen naapuritalon omistaa Valion eläkekassa, eikä se kuulu purku-urakkaan.

Rakennuksen tilalle on suunniteltu rakennettavan valtionhallinnon käyttöön uusi toimistorakennus, josta Senaatti-kiinteistöt järjesti arkkitehtuurikilpailun viime syksynä.  Uuden talon rakentamisesta ei ole vielä tehty päätöstä, mutta hanketta viedään eteenpäin samanaikaisesti purku-urakan kanssa.  Purkaminen päätettiin aloittaa heti, kun lupa siihen saatiin, koska talon pitäminen tyhjillään ei ole taloudellisesti järkevää.  Väliaikainen vuokraaminenkin olisi vaatinut talon peruskorjaamisen.

Rakennuksen purkutyöt kestävät kaikkiaan puolisen vuotta. Purkutyöstä vastaa Delete Finland Oy.

Senaatti-kiinteistöt:

Rakennuttajapäällikkö Janne Johansson p. p. 0205 811 853

Toimialajohtaja Jorma Heinonen p. 0205 811 208

Senaatti-kiinteistöt on valtionhallinnon työympäristökumppani. Olemme uusien työnteon tapojen ja työympäristöjen suunnannäyttäjä. Keskitetyt ratkaisumme auttavat asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa ja säästämään toimitilakustannuksissa.  Senaatin monialaiset ammattilaiset huolehtivat valtion kiinteistövarallisuudesta ja sen tehokkaasta käytöstä.    www.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki