Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Genanon ilmanpuhdistusmarkkinoiden uusi lippulaivatuote puhdistaa ilmaa 500 kuutiota tunnissa – uutta myös ohjelmoitavuus ja etähallinta

Genano

Julkaistu: 03.11.2015 klo 10:00
Julkaisija: Genano

Genano 525 on suunniteltu erityisesti isoihin 100–250 m2:n kokoisiin avotiloihin. Se on markkinoiden ylivoimaisesti tehokkain ilmanpuhdistuslaite ja tuottaa jopa 500 kuutiota puhdasta ilmaa tunnissa. Samalla laitteen tuottamaa ääntä on pystytty merkittävästi vähentämään. Se soveltuu esimerkiksi avokonttoreihin, koululuokkiin tai tiloihin, joissa tarvitaan erityisen tehokasta ilmanpuhdistusta esimerkiksi sisäilmaongelman takia.

Genano 525 käyttää samaa patentoitua Genano-teknologiaa kuin yhtiön aiemmatkin tuotteet. Genanon ilmanpuhdistuksen innovaatio on ollut kyky tuottaa ultrapuhdasta ilmaa ja puhdistaa nanohiukkasetkin. Menetelmällä puhdistetaan ilmasta tutkitusti jopa kolmen nanometrin kokoiset hiukkaset. Se tuhoaa myös mikrobit, kuten virukset ja bakteerit sekä poistaa ilmasta kaasuja ja hajuja.

- Tulevaisuuden tavoitteenamme on tuoda markkinoille uusia laitteita ja tekniikkaa, jotka palvelevat niin tilojen käyttäjiä kuin kiinteistöhuoltoakin yhä paremmin, sanoo toimitusjohtaja Jaakko Salminen Genano Oy:stä.

Genano 525 välittää tietoa etänä

Genano 525 -mallia voidaan ohjata etänä. Useamman laitteen asetuksia voidaan muuttaa keskitetysti ja saada reaaliaikaista tietoa kaikkien laitteiden toiminnasta. Hälytykset voidaan ohjata suoraan laitteiden ylläpitäjille, tekniselle toimelle tai huollolle.

Laite on tarpeisiin mukautuva. Sen portaattoman säätömahdollisuuden ja etähallinnan ansioista sitä voidaan käyttää monenlaisissa tiloissa. Se voidaan ajastaa toimimaan automaattisesti eri tehoilla eri aikoina, viikkokelloperiaatteella.

Laitteen kosketusnäyttö voidaan suojata salasanalla, jotta esimerkiksi lapset eivät pääse kouluissa muuttamaan asetuksia.

Laite on suomalaista designia. Sen on muotoillut Suomen tunnetuin teollinen muotoilija, Harri Koskinen, kuten valtaosan Genanon muistakin malleista. Laitteet ovat suomalaista teknologiaa ja korkeaa laatua ja ne valmistetaan Suomessa.

Genanon ilmanpuhdistimien käyttökohteita ovat mm. koulut, päiväkodit, sairaalat, laboratoriot, julkiset tilat, toimistotilat sekä tuotantotilat.

Laitteiden hankintamalli on joustava. Käyttötarpeesta ja palvelutasosta riippuen vaihtoehtoina ovat vuokraus, osto tai vuokraleasing-sopimus. Genanon ilmanpuhdistimet on tarkoitettu vain ammattikäyttöön.

Genano 525 tekniset tiedot

Puhdistuskapasiteetti max. 500 m3/h

Hiukkaskoon suodatus > 0,003 µm

Puhdistustehokkuus 99,50 %

Kaasujenpoisto Vakiona: 800 g aktiivihiili, 60 mm

Mitat (l x s x k mm) 600 x 600 x 1630

Paino 91 kg

Kuori Maalattu sinkitty teräs

Käyttöjännite 200–240 V, 50/60 Hz

Sähkön kulutus 90–260 W

Käyttölämpötila +5...+60 °C

Äänitaso 30–42 LpA (dBa)

Pesu Automaattinen

Asennus Vapaasti seisova

Puhaltimen teho Portaattomasti säädettävissä

Valmistusmaa Suomi

Lisätiedot: toimitusjohtaja Jaakko Salminen, jaakko.salminen@genano.fi, puh. 050 599 5000, www.genano.fi

Kuvapankki: http://genano.fi/kuvapankki-genano-525/

Genano Oy on perustettu vuonna 1999. Yritys on ilmanpuhdistimien edelläkävijä ja markkinajohtaja Suomessa. Sen ilmanpuhdistusteknologia on patentoitu maailmanlaajuisesti. Sen tekniikalla voidaan puhdistaa sisäilmasta jopa nanoluokan hiukkaset.

Genanon tuotteita ja palveluita on saatavilla yli 20 maassa. Genano turvaa jo kymmenien tuhansien pohjoismaisten työntekijöiden ja koululaisten sisäilman puhtauden päivittäin. Suomen kunnista ja kaupungeista yli puolet on yrityksen asiakkaita. Ilmanpuhdistimia on kouluissa, päiväkodeissa, toimistoissa, terveyskeskuksissa, seurakunnissa sekä yrityksissä.

Työntekijöitä yrityksessä on 30 ja liikevaihto vuonna 2014 oli 5 miljoonaa.euroa. Vuoden 2015 liikevaihtotavoite on 6 miljoonaa.euroa.

Genanon pääkonttori sijaitsee Espoossa. Yhtiön tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa. www.genano.fi