Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Entinen VR-rakennus puretaan Oulun Rata-aukiolla

Senaatti-kiinteistöt

Entinen VR-rakennus puretaan Oulun Rata-aukiolla

Julkaistu: 03.06.2013 klo 10:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt purkaa Oulun oikeus- ja poliisitalon tontilla sijaitsevan VR:n entisen toimistorakennuksen osoitteessa Rata-aukio 2. Purkutyö ajoittuu ajalle 1.7.–30.9.2013.

Toimistorakennus on valmistunut vuonna 1950 ja sen kerrosala on noin 2480 m2. Rakennus siirtyi VR-yhtymältä Senaatti-kiinteistöjen omistukseen joulukuussa 2010 purkukuntoisena. Rakennuksen kuntoarvioiden perusteella rakennuksen korjauskustannukset ja korjausaste olisivat korkeat ja siksi rakennus on päätetty purkaa. Tilat ovat olleet tyhjillään syksystä 2010.

Purkutyö aiheuttaa pieniä muutoksia viereisen oikeus- ja poliisitalon pysäköintiin ja kulkuyhteyksiin. Niistä tiedotetaan paikallisesti Rata-aukio 2 tontilla ja kiinteistössä.

Purkutyön jälkeen alue tulee aluksi Oulun oikeus- ja poliisitalon henkilökunnan pysäköintikäyttöön. Alueen käyttötarkoituksesta jatkossa ei ole vielä tarkempaa tietoa, mutta sitä aiotaan kehittää osana Raksilan kaupunginosaa.

Kiinteistöpäällikkö Olli-Pekka Bergman, olli-pekka.bergman@senaatti.fi, puhelin 040 743 1050
Rakennuttajapäällikkö Marita Rovamo, marita.rovamo@senaatti.fi, puhelin 040 661 6257

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tehtävänämme on tuottaa työympäristöjä, joissa innostutaan, onnistutaan ja viihdytään.
Tutustu toimintaamme http://yhteiskuntavastuuraportti2012.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon