Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » BoKlokin suosio jatkuu – Keravan BoKlok-kotien osto-oikeuksien arvontaan osallistui 100 kiinnostunutta

Skanska Oy

Julkaistu: 10.03.2014 klo 13:00
Julkaisija: Skanska Oy

Keravalle suunnitellut BoKlok-kodit saivat hyvän vastaanoton sunnuntaina 9.3.2014 Vantaan IKEA tavaratalossa. Paikalle saapui runsaasti väkeä.

100 kiinnostunutta osallistui uusien BoKlok-kotien osto-oikeuksien arvontaan. Keravan ensimmäisten BoKlok-kotien rakentaminen on tarkoitus aloittaa huhtikuussa 2014.

”Suuri kiinnostus osoittaa hyvin, että laadukkaille ja viihtyisille uusille kodeille on kysyntää, varsinkin kun hintalappu on kohtuullinen. Hintaesimerkkinä uusi kahden huoneen 44,5-neliöinen BoKlok-pienkerrostalokoti Keravan Kalevassa, omalla tontilla maksaa 155 000 euroa”, kertoo hankekehitysjohtaja Riku Patokoski Skanskasta.

”Hyvien kulkuyhteyksien varrella sijaitseva Kerava sopii mainiosti BoKlok-konseptiin. Esimerkiksi junamatka Helsinkiin kestää vain reilut parikymmentä minuuttia”, Patokoskitoteaa.

As. Oy Keravan Ruusutarha koostuu neljästä pienkerrostalosta, joissa on yhteensä 32 BoKlok-kotia.  Keskustan tuntumassa sijaitsevat asunnot ovat kaksioita, kolmioita sekä neliöitä ja kooltaan 44,5, 58,5 ja 72 neliömetriä.

”Rakennustyöt Keravalla on tarkoitus käynnistää huhtikuussa 2014, jolloin uudet kodit ovat muuttovalmiita jo kahdeksan kuukauden päästä rakennustöiden aloittamisesta. Myös Keravan BoKlok-kodit rakennetaan Stora Enson Hartolan yksikön toimittamista puupohjaisista moduuleista”, kertoo Patokoski.

BoKlok-konseptin ovat kehittäneet yhteistyössä Skanska ja IKEA 1990-luvun puolivälissä. Ensimmäiset BoKlok-kodit rakennettiin Etelä-Ruotsiin vuonna 1997, ja tähän mennessä Ruotsissa on myyty jo noin 5 000 BoKlok-kotia. BoKlok on pienimittakaavaista kaupunkirakentamista. Konseptin ominaisuuksia ovat suojaisa yhteispiha, mahdollisuus pihaviljelyyn sekä Suomessa taloyhtiön yhteinen pihasauna. Tällä hetkellä BoKlok-pienkerrostaloja on rakenteilla Vantaalle Nikinmäkeen. Ensimmäiset BoKlok-kodit valmistuivat Vantaan Kivistöön joulukuussa 2013.

Skanska Kodit, hankekehitysjohtaja Riku Patokoski, puh. 040 510 5475, riku.patokoski@skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela@skanska.fi

Keravan kaupunki, maankäyttöjohtaja Merja Vikman-Kanerva, puh. 040 318 2392, merja.vikman-kanerva@kerava.fi

Lue lisää BoKlok-konseptista: www.skanska.fi/boklok

Riku Patokosken blogikirjoitus Keravan BoKlok-kodeista: http://blogit.skanska.fi/2014/02/luvannut-en-ruusutarhaa-boklok-tiimimme-kuitenkin-sellaisen-kehitti/

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli noin 798 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 190.

www.twitter.com/skanskafinland