Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Arkea ostaa Turun Seudun Rakennustekniikan kunnossapidon liiketoiminnan

Arkea

Arkea ostaa Turun Seudun Rakennustekniikan kunnossapidon liiketoiminnan

Julkaistu: 09.11.2015 klo 15:30
Julkaisija: Arkea

Turun Seudun Rakennustekniikka Oy:n kiinteistöjen kunnossapitoon erikoistunut liiketoiminta siirtyy liiketoimintakaupalla Arkea Oy:n tytäryhtiö Arkea Kunnossapito Oy:lle. Kaupan myötä n. 40 henkilöä siirtyy Arkean tytäryhtiöön. Yhtiö aloittaa liiketoimintansa 1.1.2016.

Arkea Kunnossapito Oy on Arkean osana osa Turku-konsernia. Arkea omistaa osakekannasta 100 prosenttia. Arkea Kunnossapito Oy tulee toimimaan kaupungin sidosyksikkönä kiinteässä yhteistyössä Arkean kiinteistönhoitopalveluiden kanssa.

– Rakennusten tekninen kunnossapito on olennainen osa kiinteistönhoitoa. Tästä syystä olemme Arkeassa kiinnostuneita laajentamaan toimintaa tälle alueelle, kertoo Arkean toimitusjohtaja Tuija Rompasaari-Salmi.

Rompasaari-Salmi painottaakin, että palvelumalli, jossa asiakas saa kattavasti palvelut yhdeltä toimijalta, on paras ratkaisu asiakkaan kannalta. Hän uskoo, että kunnossapitoa tuottavalla tytäryhtiöllä on mahdollisuus menestyä ja tuottaa lisäarvoa asiakkaille.

– Siirtyvät henkilöt ovat oman alansa huippuammattilaisia. Heillä on hyvät asiakassuhteet sekä arvostettua osaamista, Rompasaari-Salmi toteaa.

Arkea Kunnossapito Oy:n palvelutuotteita ovat kiinteistön tekninen kunnossapito, LVI-työt, LVI-päivystys ja sähkötyöt, joiden avulla varmistetaan asiakkaille turvalliset ja toimivat tilat. Yhtiön kilpailuetuja ovat mm. ammattitaitoinen erikoisosaamista omaava ja sitoutunut pitkäaikainen henkilöstö, paikallisuus, joustavuus sekä mahdollisuus tarjota asiakkaille myös emoyhtiön palveluita.

Turun Seudun Rakennustekniikka Oy keskittyy jatkossa edelleen korjausrakentamisen liiketoiminnan vahvistamiseen. Henkilöstön laaja-alainen ja korkea ammattiosaaminen ja käynnissä oleva rakennemuutos tarjoavat tähän hyvät edellytykset.

Lisätiedot:

Turun apulaiskaupunginjohtaja, Jarkko Virtanen, 050 559 0222
Arkea Oy:n ja Arkea Kunnossapito Oy:n toimitusjohtaja, Tuija Rompasaari-Salmi, 040 591 0929
Turun Seudun Rakennustekniikka Oy:n toimitusjohtaja, Jouko Jortikka,050 558 9307