Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Aren ja Lemminkäisen välinen kauppa on saatu päätökseen

Are Oy

Aren ja Lemminkäisen välinen kauppa on saatu päätökseen

Julkaistu: 13.06.2014 klo 16:53
Julkaisija: Are Oy

Toimisto-, liike- ja asuinkiinteistöjen huoltoa ja urakointia tarjoava Are Oy ja Lemminkäinen Oyj ovat saaneet tänään päätökseen kaupan, jossa Are on ostanut koko Lemminkäinen Talotekniikka Oy:n osakekannan. Sopimus kaupasta allekirjoitettiin 14.5.2014 ja kauppa sai Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän 3.6.2014. Nyt vahvistuneen kaupan myötä koko Lemminkäinen Talotekniikan henkilöstö siirtyi Are-konserniin.

Are-konsernin toimitusjohtajana jatkaa Heikki Pesu.

”Olemme erittäin iloisia, että pääsemme nyt kehittämään uutta, entistäkin vahvempaa Area. Energiansäästövaatimusten kasvaessa ja korjausrakentamisen määrän lisääntyessä uskomme talotekniikan huolto- ja ylläpitomarkkinoiden yhä kasvavan. Kaupan myötä henkilöstömäärämme yli kaksinkertaistuu ja pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä suurempia ja vaativampia projekteja. Sen lisäksi, että tarjoamme alan parhaat tekniset ratkaisut, olemme jatkossa myös aidosti alan suunnannäyttäjä sekä Suomen suurin talotekniikan toimittaja”, Heikki Pesu toteaa.

Heikki Pesu, toimitusjohtaja, Are, puh +358 40 300 5450

Are Oy

Onvest-konserniin kuuluva Are parantaa merkittävästi toimisto-, liike- ja asuinkiinteistöjen energiatehokkuutta ja käyttäjien hyvinvointia kehittämällä ja toimittamalla innovatiivisia kiinteistöpalveluita ja urakoinnin ratkaisuja kiinteistöjen koko elinkaarelle. Yhtiö panostaa erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja urakointia varten kehittämäänsä Sensus-konseptiin. Aren vuoden 2013 liikevaihto oli 165 miljoonaa euroa ja liikevoitto 2,5 miljoonaa euroa. Yhtiö työllisti vuoden lopussa 1 235 henkilöä. Lisätietoa: http://www.are.fi