Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Älykäs rakennusautomaatio – ratkaisuja rakennusten energiatehokkuuden optimointiin

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Julkaistu: 03.03.2014 klo 07:00
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Moderni, kokonaisvaltainen rakennusautomaatio mahdollistaa kestävien ja energiatehokkaiden rakennus- ja asumisratkaisujen toteuttamisen Green Building -periaatteella. Beckhoff tarjoaa rakennusautomaation tarpeisiin kattavan ja skaalautuvan ohjausjärjestelmän.

Beckhoff toimittaa avoimia automaatiojärjestelmiä, jotka pohjautuvat PC-pohjaiseen ohjaustekniikkaan. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa kenttäväyläkomponentit, liikkeenohjaustuotteet, teollisuus-PC:t ja ohjauspaneelit sekä automaatiosovelluksien ohjelmistot. Eri ryhmien tuotteita voidaan käyttää erillisinä komponentteina, tai ne voidaan integroida täydellisiksi ohjausjärjestelmiksi.

– Beckhoffin tuotteita ja järjestelmäratkaisuja käytetään maailmanlaajuisesti monenlaisissa sovelluksissa nopeista työstökeskuksista aina älykkääseen rakennusautomaatioon, toimialapäällikkö Jussi Piispanen kertoo.

Ratkaisuja rakennusten energiatehokkuuden optimointiin

Beckhoffin PC-pohjainen ohjaustekniikka tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia myös rakennusten energiatehokkuuden optimointiin.

– Voimme tarjota kaikkien sovellusalueiden tarpeisiin skaalautuvan tuotevalikoiman, josta rakennustekniikan ammattilaiset voivat valita tarvitsemansa. Valikoima ulottuu yksittäisen tilan tai rakennusvyöhykkeen automatisoinnista aina koko rakennuksen kattavaan ohjausjärjestelmään

Etuna avoimuus ja skaalautuvuus

Piispasen mukaan avoimuus on yksi Beckhoff rakennusautomaatiojärjestelmän eduista.

Käytännössä rakennuksen kaikki järjestelmät voidaan integroida samaan järjestelmään. Näin voidaan saavuttaa paras mahdollinen hyöty automaatioratkaisun integroinnin, investointikustannusten minimoinnin, ylläpidon, optimoinnin ja energiatehokkuuden lisäämisen suhteen.

Säästöä lämmitys- ja ilmastointikuluihin

Viime vuosien aikana tiukentuneet rakennusten energiansäästövaatimukset ovat puolestaan kiristäneet lämmitys-, ilmastointi- ja valaistusjärjestelmien ohjauksessa käytettäviin ohjelmistoihin kohdistuvia vaatimuksia.

– Beckhoffin HVAC-kirjasto on ohjelmistotyökalu, joka tarjoaa järjestelmäintegraattorille kaikki lämmityksen, ilmastoinnin ja valaistuksen ohjaukseen tarvittavat toiminnot. Ohjelmistokirjasto sisältää valmiit ohjelmistokomponentit energiansäästötoimintoja, kuten esimerkiksi auringon paikkaan perustuvaan valaistuksen, lämmityksen ja häikäisyn suojauksen ohjausta varten.

Tehoa käyttökustannusten seurantaan

Käyttökustannusten jatkuvan nousu lisää tarvetta seurata rakennuksen energiankulutusta. Beckhoff rakennusautomaatiojärjestelmä mahdollistaa energiakulutuksen seurannan kulutuskohteittain sekä tiedon tallentamisen myöhempää seuraamista varten. Muutokset energiankulutuksessa rakennuksen käytön aikana auttavat paikallistamaan mahdolliset vikaantuneet järjestelmät jo aikaisessa vaiheessa, Piispanen toteaa.

Lisätietoa artikkelista ja yhteydenotot: http://bit.ly/1pBQwb4
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi