Etusivu » Tiedotteet » Kemianteollisuus » Alfa Lavalille 7 miljoonan euron jalostamotilaus Espanjasta

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille 7 miljoonan euron jalostamotilaus Espanjasta

Julkaistu: 21.12.2015 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa ilmalämmönvaihtimet espanjalaiseen jalostamoon. Arvoltaan 7 miljoonan euron toimitus tapahtuu vuonna 2016.

Tilaukseen kuuluu Alfa Lavalin toimittamat ilmalämmönvaihtimet. Laitteita käytetään jalostamossa huonolaatuisen raskasöljyn puhdistamisessa korkealaatuiseksi, puhtaasti palavaksi lentokonepetroliksi, dieselöljyksi ja bensiiniksi. Lämmönvaihtimet jälkiasennetaan jalostamoon ja korvaavat aiemmin käytössä olleet, toisen toimittajan laitteet.

“Laitteemme valintaperusteena oli niiden kestävyys korkean paineen ja lämpötilan ympäristössä,” kuvaa Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että… Alfa Laval on toiminut Espanjassa jo vuodesta 1958?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 18 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).