Etusivu » Tiedotteet » Kemianteollisuus » Alfa Lavalille 18,3 miljoonan euron petrokemian tilaus Etelä-Koreaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille 18,3 miljoonan euron petrokemian tilaus Etelä-Koreaan

Julkaistu: 28.01.2016 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut tilauksen Packinox-lämmönvaihtimista etelä-Korealaiseen petrokemian tehtaalle. Tilaus on arvolta 18,3 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuonna 2017.

Packinox-lämmönvaihtimet ottavat talteen ksyleenin valmistusprosessissa syntyvän energian. Ksyleeniä käytetään synteettisen nylonin ja PET-pulloihin tarvittavan raaka-aineen tuotannossa.

Tiesitkö, että… Alfa Laval South Korea edustaa Alfa Lavalin kolmanneksia suurinta markkina-alueetta heti Yhdysvaltojen ja Kiinan jälkeen?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 18 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).