Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Vuoden Nuoren Johtajan etsintä alkaa

Vuoden Nuoren Johtajan etsintä alkaa

Julkaistu: 10.02.2014 klo 11:58
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Vuoden Nuori Johtaja 2014 -kilpailu julistetaan virallisesti alkaneeksi Kansallisella Nuorkauppakamariviikolla 10.–16.2.2014. Nuorkauppakamariviikko näkyy paikallisissa jäsenyhdistyksissä ympäri Suomea erilaisina tapahtumina ja tempauksina, joilla Suomen Nuorkauppakamarit ry:n toimintaa tehdään tutuksi. Kansallisen Nuorkauppakamariviikon tavoitteena on konkretisoida nuorkauppakamarin tarjoamia koulutus-, urakehitys- ja verkostoitumismahdollisuuksia yhteiskuntavastuun ja kestävän johtajuuden teemoilla.

Kestävä johtajuus on myös Vuoden Nuori Johtaja 2014 -kilpailun teema. Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa alle 40-vuotias, vastuullisesti ja esimerkillisesti toimiva, johtaja. Kilpailulla halutaan kannustaa nuoria hakeutumaan johtotehtäviin sekä kehittämään työelämässä tarvittavia kestävän johtamisen taitoja. Hakuaika kilpailuun päättyy 14.9.

– Vuoden Nuori Johtaja -kilpailulla edistetään ja tehdään tunnetuksi hyvää johtajuutta, joka perustuu elinikäiseen oppimiseen, päämäärätietoiseen tekemiseen ja vastuun kantamiseen. Kilpailu luo meille kaikille suomalaisille kestävän johtajuuden esikuvia ja nostaa esiin tulevaisuuden johtamismalleja, joissa huomioidaan päätösten ja toiminnan kokonaisvaikutukset, toteaa vuoden 2014 Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallinen puheenjohtaja Irene Lamberg.

– Tunnetko sinä nuoren johtajan, joka toimii kestävän johtajuuden periaatteiden mukaisesti? Kuka tahansa voi ilmoittaa ehdokkaan kilpailuun. Ehdotus on helppo jättää internetissä www.nuorijohtaja.fi/ilmoita, kannustaa kilpailusta vastaava kansallinen projektipäällikkö Niina Hämäläinen.

Kestävä johtajuus on noussut tärkeäksi keskustelun aiheeksi yrityselämässä. Yritykset ja johtajat harkitsevat yhä enemmän, miten kestäviä ja kauaskantoisia heidän päätöksensä ovat, ja miten yritys tarjoaa tuotteita ja palveluja menestyksekkäästi pitkällä aikavälillä. Kestävästä johtajuudesta on tullut liiketoiminnassa menestymisen edellytys.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on järjestänyt Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun vuodesta 2007 alkaen. Tänä vuonna kilpailun yhteistyökumppaneita ovat CxO Mentor Oy, Experis ja yritysvastuuverkosto FIBS ry.

Irene Lamberg
Kansallinen puheenjohtaja 2014
irene.lamberg@jci.fi

Niina Hämäläinen