Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Uusia vuokra-asuntoja Oulun Toppilansalmeen

TA-Yhtiöt

Uusia vuokra-asuntoja Oulun Toppilansalmeen

Julkaistu: 04.10.2016 klo 09:00
Julkaisija: TA-Yhtiöt

TA-Yhtiöt rakennuttaa Oulun Toppilaan, Toppilansalmen uudelle asuinalueelle kahdeksankerroksisen kerrostalon. Mallastie 14:n kerrostaloon tulee yhteensä 52 vuokra-asuntoa, yksiöistä neljän huoneen asuntoihin. Asunnot ovat kooltaan 34,5 – 81 m². Kehittyvä Toppilansalmen alue on kulttuurihistoriallisesti arvokas vanha satama-alue, josta on muotoutumassa nykyaikainen asuinalue.

Mallastie 14:n vaaleansävyisissä asunnoissa on omat saunat, lasitetut parvekkeet sekä laminaattilattiat ja laatoitetut kylpyhuoneet. Autoille on paikkoja maanalaisessa pysäköintitilassa. Toppilansalmesta on sujuvat liikenneyhteydet ja Oulun keskustaan on matkaa kevyen liikenteen väyliä pitkin noin 3,5 kilometriä. Merenläheisellä alueella on hyvät ulkoilumahdollisuudet ja esimerkiksi koulu on kävelyetäisyydellä.

Asunnot ovat valtion tukemia ns. yleishyödyllisiä vuokra-asuntoja, joten asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen. Niitä arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella. Hakuaika vuokra-asuntoihin on alkanut ja jatkuu 31.10.2016 saakka.

Asuntojen arvioitu valmistuminen on 31.12.2016. Urakoitsijana toimii YIT Rakennus Oy.

Myyntineuvottelija Maarit Hanhela, TA-Yhtiöt, p. 045 7734 3831, maarit.hanhela@ta.fi

TA-Yhtiöt on valtakunnallinen asuntojen omistaja ja rakennuttaja, jolla on omistuksessaan tällä hetkellä noin 15 000 asuntoa. TA-Yhtiöiden asunnot ovat pääosin vuokra- ja asumisoikeusasuntoja. Yhtiö on toteuttanut viime vuosina vuosittain noin 1000 – 1400 uutta asuntoa pääkaupunkiseudulle ja muihin Suomen kasvukeskuksiin. Espoon päätoimipisteen lisäksi TA-Yhtiöillä on toimipisteet Helsingissä, Vantaalla, Turussa, Lahdessa, Hämeenlinnassa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Oulussa ja Kittilässä.

www.ta.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon