Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Urheilun ääni -selostuskisan finalistit valittu – finaali Go Expo -messuilla

Samsung Electronics Nordic

Urheilun ääni -selostuskisan finalistit valittu – finaali Go Expo -messuilla

Julkaistu: 26.02.2014 klo 09:45
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Urheilun ääni -selostuskisan finalistit valittu – finaali Go Expo -messuilla

Kuusi selostajalupausta selvitti tiensä Samsungin ja Suomen Olympiakomitean järjestämän Urheilun ääni -selostuskilpailun finaaliin. Voittaja ratkaistaan liveyleisön edessä Go Expo -messujen yhteydessä 8.3.2014 Helsingin Messukeskuksessa.

26. helmikuuta 2014 – Lähes 200 innokasta urheiluselostajalupausta osallistui Urheilun ääni -kisaan joko netissä tai Suomea kiertäneessä Urheilun ääni -studiossa. Valtaosa ehdokkaista valitsi tarjolla olevien urheilulajien joukosta selostettavakseen lätkää.

”Olympialaisten yhteistyökumppanina halusimme nostattaa suomalaisten olympiakuumetta ja samalla lisätä arvostusta urheiluselostajien työtä kohtaan. Kiertueella tapaamistamme ehdokkaista moni totesi, että selostaminen olikin aika yllättävän vaativa homma. Eläytymisen puutteesta ei voi kuitenkaan ketään syyttää, sillä selostuskoppi oli muutaman kerran vähällä lentää nurin selostajalupausten tuuletusten myötä”, Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero naurahtaa.

Tähtivalmentajat Juhani Tamminen ja J-P Jalo ovat nyt valinneet ääninäytteiden joukosta kuusi lupaavinta kykyä Helsingin Messukeskuksessa 8.3. kello 12.00 järjestettävään finaaliin.

”Videoissa nähtiin, että suomalaisista löytyy kyllä aitoa tunteen paloa, kun on urheilusta kyse. Valtaosalla kilpailijoista oli myös urheilutuntemus kohdallaan”, kolmea finalistia valmentava Juhani Tamminen kertoo.

”Varsinkin finalistit osoittivat hallitsevansa lyhyen, maaliin johtavan tilanteen selostamisen vauhdilla, suhteellisen selkeästi ja jotkut jopa tunteella. Finalisteilla on potentiaalia, mutta voittajalta vaaditaan sitten jo kykyä loppuhuipennukseen”, J-P Jalo sanoo.

Finalistit selostavat yllätyspätkän urheilua liveyleisön edessä. Voittajalle on luvassa maineen lisäksi Samsungin 60-tuumainen Smart TV ja Galaxy Note 3.

Urheilun ääni -kilpailun kuusi finalistia ovat:

Aleksi Tarmo, Nakkila, videolla Tamin Kenkälaatikko, Juhani Tammisen joukkue

Joni Pakarinen, Muurame, videolla Lusikallinen!, Juhani Tammisen joukkue

Toni Saukkola, Helsinki, videolla TORSPOLLE PAINETTA, JP Jalon joukkue

Anu Koivula, Tampere, videolla Kukka, Juhani Tammisen joukkue

Juuso Almgren, Lappeenranta, videolla Yläläskiin, JP Jalon joukkue

Joona Leppälä, Rovaniemi, videolla Lätty lätisee!, JP Jalon joukkue

Finalistien ja myös kaikkien muiden ehdokkaiden videoita voi käydä katsomassa osoitteessa: urheilunääni.fi

Videot ovat keränneet tähän mennessä jo lähes 10 000 katsojaa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, p. 0400 630 063

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung olympialaisissa

Samsung osallistui olympialaisiin ensimmäisen kerran Soulissa 1988 paikallisena sponsorina. Vuoden 1998 Naganon talviolympialaisista lähtien yhtiö on toiminut kansainvälisen olympiakomitean yhteistyökumppanina langattomien viestintälaitteiden tuoteryhmässä ja tarjonnut kisaorganisaatiolle oman langattoman viestinnän alustan nimeltään Wireless Olympic Works (WOW) ja matkapuhelimia. Innovatiivisen matkapuhelinteknologian avulla olympiayhteisö pääsee nauttimaan reaaliaikaisesta tiedonkulusta ja interaktiivisesta kommunikaatiosta. Samsung isännöi olympialaisten aikana useita markkinointikampanjoita, joiden avulla ihmiset ympäri maailmaa pääsevät osallisiksi kisajännityksestä mobiililaitteiden avulla. Samsung on sitoutunut toimimaan kansainvälisessä yhteistyössä olympialaisten kanssa vuoden 2016 Rion kisoihin saakka.

Samsung paralympialaisissa

Samsung on kansainvälisen Paralympiakomitean maailmanlaajuinen yhteistyökumppani langattomien viestintälaitteiden tuoteryhmässä. Samsung on tukenut paralympialaisia Torinon 2006 talviparalympialaisista lähtien. Lisäksi Samsung on tukenut Pekingin paralympialaisia vuonna 2008, Vancouverin 2010 talviparalympialaisia sekä Lontoon paralympialaisia 2012. Vuonna 2014 Samsung on Sotshin talviparalympialaisten yhteistyökumppani. Samsung pyrkii tekemään paralympialaisia tunnetummiksi ympäri maailmaa ja jakamaan kisajännitystä ja inspiraatiota langattomien viestintäteknologioidensa avulla.

Samsung Electronics Co Ltd, on maailman johtava elektroniikkavalmistaja, joka avaa ihmisille uusia mahdollisuuksia ympäri maailman. Tinkimättömällä innovoinnilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki