Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Taitoa-konserni teki jälleen positiivisen tuloksen

Taitoa

Taitoa-konserni teki jälleen positiivisen tuloksen

Julkaistu: 24.04.2014 klo 13:19
Julkaisija: Taitoa

Taitoa, mediatiedote 24.4.2014

Talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita kuntatoimijoille tuottava Taitoa-konserni teki jälleen positiivisen tuloksen. Konsernin liikevaihto kasvoi 31,2 prosenttia ollen 25,5 M€. Tilikauden voitto on 0,3 M€. Yhtiön oma pääoma vahvistui 0,3 M€:lla.   Hyvän tuloskehityksen on mahdollistanut edelleen jatkunut toiminnan tehostuminen ja kunta-asiakkaiden palveluiden sujuva käynnistyminen. Taitoa on rahoittanut toimintansa tulorahoituksella.

”Vakiintunut talous luo hyvän perustan valtakunnalliselle palvelutuotannolle. Viime vuonna toiminnallisesti merkittävin saavutus oli valtakunnallisen palkanlaskentajärjestelmän hankinta, jonka ensimmäiset asiakaskäyttöönotot ovat nyt menossa. Kuluvana vuonna tavoitteena on tehdä ensimmäiset käyttöönotot valtakunnalliseen taloushallinnon toiminnanohjausjärjestelmään, toimitusjohtaja Anne Lindqvist sanoo.

Hallituksen puheenjohtajan Jaana Kuuvan mukaan Taitoalla on hyvät valmiudet tukea Suomen hallituksen valmisteleman rakennepoliittisen ohjelman toteutumista.

”Peruspalveluohjelman korvaajaksi suunniteltu kuntatalousohjelma vaatii vahvaa panostamista tiedolla johtamiseen kaikissa kuntayhteisöissä. Tämän rinnalla on vietävä valtakunnallisesti eteenpäin talous- ja henkilöstöhallinnon prosessien yhtenäistämistä, entistä tehokkaampaa volyymituotantoa ja pureuduttava pirstaleiseen tietojärjestelmäkenttään.”

Taitoa-konsernin taloudellista asemaa ja tulosta kuvaavat tunnusluvut

Liikevaihto (1 000 €)

25 547,90

19 478,20

6 510,00

Liikevoitto (1 000 €)

635,90

282,60

Liikevoitto % liikevaihdosta

2,49

1,45

Tilikauden voitto (1 000 €)

336,20

20,10

Oman pääoman tuotto-%

30,78

12,57

Omavaraisuusaste, %

21,86

19,66

17,01

Ensimmäinen tilikausi on ajalta 15.9.2010 - 31.12.2011, muut ovat ajalta 1.1. - 31.12.

Taulukko 1 Taitoa-konserniin kuuluvat Kunnan Taitoa Oy, Kaakon Taitoa Oy ja Polar Taitoa Oy.

Taitoa on kuntatoimijoiden omistama, voittoa tavoittelematon yhtiö, joka toimii koko maassa. Taitoa palvelee valtakunnallisesti yli sataa asiakasta ja se työllistää 425 henkilöä.

Anne Lindqvist, toimitusjohtaja, 050 491 0252, anne.lindqvist@taitoa.fi
Jaana Kuuva, Taitoan hallituksen puheenjohtaja, 044 596 0265, jaana.kuuva@taitoa.fi

Yhdessä parempia kuntapalveluja

Taitoa tuottaa kuntatoimijoille talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja koko maassa, ja kehittää niitä yhdessä asiakkaidensa kanssa.