Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Tahkolle laaditaan Action Plan

Tahkolle laaditaan Action Plan

Julkaistu: 05.07.2016 klo 07:45
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Tahkon yrittäjät ja Kuopion kaupunki ovat yhteistyössä aloittaneet Tahkon tulevaisuuden suunnitelmien tarkentamisen. Prosessi tehdään tiiviisti syyskuun loppuun mennessä ja tavoitteena on erityisesti löytää uusia vetovoimatekijöitä.

Tekeminen edellä

Nyt tehtävän Tahko Action Plan -suunnitelman pääpaino on erityisesti uusien vetovoimatekijöiden hahmottamisessa. Työlle vahvan pohjan antavat valmistumisvaiheessa olevat kaavat, maankäyttösuunnittelu sekä yritysten investointinäkymät ja sidosryhmähaastattelut, jotka kaikki huomioidaan suunnittelussa. Vuosien saatossa Tahkon tärkeimmiksi vetovoimatekijöiksi ovat vakiintuneet laskettelu, after ski, golf ja aivan viime aikoina myös tapahtumat. Tähän listaan etsitään uutta isoa juttua, eli syytä matkustaa Tahkolle harrastamaan tai nauttimaan lomasta.

”Tahkolla on iso majoitus- ja ravintolakapasiteetti, joka halutaan ehdottomasti hyötykäyttöön myös lumettomaan aikaan. Erityisesti tätä lumetonta aikaa olemme nyt lähteneet täyttämään ja toteutus tapahtuu sisältöjä kehittämällä. Kyseessä onkin kuvaavasti action plan perinteisen master plan -työn asemesta” summaa tilannetta Kuopio-Tahko Markkinointi Oy:n puheenjohtaja ja PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen.

Suunnitelma on valmis syyskuussa

Suunnitelman päätoteuttajana toimivat Kuopion kaupunki ja Tahkon isoimmat yritykset (TAHKOcom, Tahko Spa Hotel, Osuuskauppa PeeÄssä, Tahkonrinteet ja PNT Active Oy) yhteisesti. Suunnitelma toteutetaan osittain ostopalvelutyönä.

”Arvostan suuresti Tahkon kärkiyrittäjien omaa sitoutumista ja panostusta Tahkon kehittämiseen. Tällaisessa toimintaympäristössä on kaupungin helppoa ja perusteltua osallistua tulevaisuuden suunnitteluun,” toteaa Unto Juutinen, Kuopion kaupungin vt elinkeinojohtaja.

Kaikille avoin ideointikilpailu

Suunnittelun tueksi myös käyttäjiltä eli asiakkailta kysytään ideoita. Ideointi on puettu kilpailun muotoon ja jokainen voi kertoa oman huippuideansa Tahkon tulevaksi vetonaulaksi. Parhaan idean esittäneelle tulee ikuisen maineen lisäksi myös majoituslahjakortti Tahkolle. Kilpailuun pääsee osallistumaan osoitteessa: http://www.kuopiotahko.fi/tahko/next-tahko/

• Unto Juutinen, Kuopion kaupungin vt elinkeinojohtaja, p. 044 718 2084
  • Ville Puustinen, Kuopio-Tahko Markkinointi Oy hallituksen puheenjohtaja, p. 044 719 7996