Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Suomen Urheiluopisto teki sopimuksen Vierumäen kiinteistönhuollosta SOLin kanssa

SOL Palvelut Oy

Julkaistu: 15.03.2016 klo 07:00
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Vierumäki-yhtiöiden ja Suomen Urheiluopiston kiinteistönhoito siirtyy heinäkuussa SOL Palvelut Oy:n hoidettavaksi. Kolmivuotinen sopimus koskee lähes sadan tuhannen kerrosneliömetrin laajuudelta kiinteistöjä ja noin 200 hehtaarin maa-alueita.

”Olemme iloisia, että saimme SOLin tähän kumppaniksi. Meillä on kokemusta yhteistyöstä jo aiemmilta vuosilta, ja luotamme kumppanuuteen nyt myös kiinteistönhoidon alalla. Kyse on meille tärkeästä omaisuuserästä ja asiakkaidemme viihtyvyydestä. Vierumäki tunnetaan siisteydestään”, Vierumäen toimitusjohtaja Heikki Hietanen sanoo.

Urheiluopiston alueella on kaksi jäähallia, uimahalli ja muita urheiluhalleja sekä paljon majoitustilaa erityyppisissä rakennuksissa.

”Sopimus on laaja-alainen. Siihen sisältyy kiinteistönhoidon lisäksi ulkoalueiden kunnossa- ja puhtaanapitoa, puutarhanhoitoa ja jatkuvaa päivystystä. Monet Vierumäen kiinteistöistä edellyttävät erikoistaitoja, kuten uimahallin vesianalyysien tekeminen. Kohteeseen tulevat meiltä myös kokoaikaiset putki- ja sähköasentajat”, Lahden SOLin Päijät-Hämeen alueen palvelupäällikkö Ari Lehikoinen kertoo.

”Kiinteistöpalveluiden kilpailutuksessa käytettiin kriteereinä hintaa, henkilöstön osaamista, kalustoa ja energianhallintaa”, Vierumäen kiinteistöpäällikkö Jukka Oksanen kertoo.

SOL Palvelut Oy:n Päijät-Hämeen myyntipäällikkö Merja Suurnäkki sanoo sopimuksen koskevan yli kymmenen vakituisen työntekijän ja useiden kausityöntekijöiden työpanosta.

Vierumäki on monipuolinen liikunta- ja vapaa-ajankeskus, jonka alueella sijaitsee maan suurin liikunta-alan oppilaitos Suomen Urheiluopisto. Vanhimmat kiinteistöistä on rakennettu 1930-luvulla, puolet kuitenkin 2000-luvulla. Alueella käy vuosittain yli 400 000 kävijää, joista neljännes yritysasiakkaita. Vierumäki sijaitsee vain reilun tunnin ajomatkan päässä pääkaupunkiseudulta.

Kiinteistöpäällikkö Jukka Oksanen, Vierumäen Infra Oy, p. 010 5777 270
Palvelujohtaja Arto Mäkinen, SOL Palvelut Oy, p. 040 513 7358
Myyntipäällikkö Merja Suurnäkki, SOL Palvelut Oy, p. 0400 602 919

SOLista:

SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. SOL toimii siivous-, kiinteistö-, toimitila- ja turva-, henkilöstövuokraus- sekä pesulapalveluiden alalla Suomessa, Ruotsissa, Baltiassa ja Venäjällä työllistäen yli 13 000 henkilöä

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki