Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » SOL osallistui Heinon Tukun uuden tuotantolaitoksen suunnitteluun alusta alkaen

SOL Palvelut Oy

SOL osallistui Heinon Tukun uuden tuotantolaitoksen suunnitteluun alusta alkaen

Julkaistu: 27.01.2016 klo 07:00
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

SOLin laatima siivoussuunnitelma Heinon Tukun tuotantolaitokseen on ollut käytettävissä jo rakennuksen suunnitteluvaiheessa. Tiiviillä yhteistyöllä on saavutettu kustannussäästöjä. Toiminta uudessa tuotantolaitoksessa alkaa ensi kesänä.

- SOL on ollut mukana myös laite- ja pesurivalinnoissa kiinteitä kalusteita myöten. Sitä kautta päästään suoraan lopputulemaan, eikä tarvita kalliita muutostöitä. Kun siivoussuunnitelma on valmiina jo rakennusvaiheessa, voidaan esimerkiksi ilmanvaihdon suunnitelma tehdä sen mukaan, missä järjestyksessä tilat tullaan puhdistamaan, Jari Korhonen sanoo.

SOL aloittaa Heinon Tukun uuden Kuopion tuotantolaitoksen puhtaanapidon ensi kesäkuun alusta, jolloin rakennus otetaan käyttöön. Sen jälkeen kaikki Heinon Tukun kohteet Suomessa ovat SOLin puhtaanapidossa. Sopimukseen sisältyy myös ulkoalueiden kunnossapitoa.

Pikkuneulamäen teollisuusalueelle rakentuvaan lähes 8000 neliömetrin halliin Heinon Tukulle tulee sekä tuotantolaitos että varasto- ja terminaalitoimintoja. Niissä työskentelee lähes sata henkilöä.

Heinon Tukku Kuopio Oy:n toimitusjohtaja Jari Korhonen kertoo SOLin olleen mukana jo hankkeen suunnitteluvaiheessa.

Yhteistyössä ovat olleet mukana myös Kiilto Clean Oy ja paikalliset elintarvikeviranomaiset. Korhosen mukaan yhteisellä suunnittelulla tavoitellaan kustannussäästöjä.

Heinon Tukun Kuopion tuotantolaitos ja terminaali palvelevat Pohjois- ja Itä-Suomen asiakkaita Pohjanmaata ja Etelä-Karjalaa myöten. Uuden tuotantolaitoksen myötä Heinon Tukun valikoima laajenee myös uusilla tuotteilla.

SOL Palvelut Oy, palvelujohtaja Heidi Uotinen, heidi.uotinen@sol.fi , puh. 040 0600 472
Heinon Tukku Kuopio Oy:n toimitusjohtaja Jari Korhonen, jari.korhonen@heinontukku.fi, puh. 050 543 8163

SOLista:

SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. SOL toimii siivous-, kiinteistö-, toimitila- ja turva-, henkilöstövuokraus- sekä pesulapalveluiden alalla Suomessa, Ruotsissa, Baltiassa ja Venäjällä työllistäen yli 12 000 henkilöä

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki