Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Sähköautot kurvasivat Arkeaan

Sähköautot kurvasivat Arkeaan

Julkaistu: 21.06.2016 klo 13:30
Julkaisija: Arkea

Arkea jatkaa toimintansa ekologisuuden kehittämistä näkyvin harppauksin. Tiistaina yhtiön käyttöön saapui yhteensä neljä uutta sähköautoa.

Arkean käyttöön ottamat Nissan e-NV200 sähköpakettiautot ovat vielä tuoreita ilmestyksiä Suomen katukuvassa. Trafin mukaan maaliskuun loppuun mennessä koko Suomessa on rekisteröity liikennekäyttöön noin 700 sähköautoa. Näistä noin 130 on malliltaan pakettiautoja.

– Sähköautojen avulla edistämme Turun kaupungin tavoitetta tulla hiilineutraaliksi kaupungiksi vuoteen 2040 mennessä, havainnollistaa Arkean toimitusjohtaja Tuija Rompasaari-Salmi.

Sähköautojen ympäristöystävällisyys perustuu siihen, että ne ovat varsin energiatehokkaita, eivätkä tuota pakokaasua. Myös autojen ylläpito ja huolto on taloudellista, sillä esimerkiksi öljynvaihdolle ei ole tarvetta. Nopeatempoisessa kaupunkiajossa hyödyt kasvavat entisestään.

– Sähköautot ovat huomattava edistysaskel kestävän kehityksen tiellä. Arkeassa ekologisuuteen panostetaan, ja sähköautojen avulla säästytään monelta polttoainelitralta työpäivän aikana, kuvailee Arkean kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluiden palvelujohtaja Sanna Lehtinen.

Lisätiedot: Sanna Lehtinen 0401486595

Arkea Oy tuottaa ruoka-, siivous-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluja Lounais-Suomen suurimpana alan yrityksenä ja työnantajana. Olemme 1200 työntekijän voimin läsnä asiakkaamme arjessa. Toimimme yli 300 rakennuksessa, 600 000 neliössä, 3 miljoonassa tilakuutiossa ja valmistamme päivittäin 52 000 ateriaa. Kannamme vastuun asiakkaistamme ja ympäristöstä sekä tiedostamme eettisen ja yhteiskunnallisen vastuumme.