Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Pyhtään kunta valitsi ylläpitopalvelujen ja kiinteistöjenhuollon kumppaniksi L&T:n

Lassila & Tikanoja

Julkaistu: 26.08.2015 klo 15:00
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

Pyhtään kunta on valinnut ylläpito- ja kiinteistöjenhuoltopalvelujen palveluntuottajaksi Lassila & Tikanoja Oy:n 1.9. alkaen. Sopimus on voimassa 31.5.2020 asti.

"Ulkoistimme nämä palvelut kunnan palvelustrategian mukaisesti. Haemme kumppaneita palvelutuotantoon silloin, kun se palvelujen turvaamisen, tehokkuuden ja laadun kannalta on perusteltua ja tuo etua. L&T voitti kilpailutuksen, jossa valintaperusteena olivat laatu ja hinta", kertoo Pyhtään kunnan tekninen johtaja Janne Kaulio.

L&T:n teetättämän tutkimuksen mukaan puolet suomalaisista olisi valmis ulkoistamaan kuntien tukipalveluita kuten jätehuollon, kiinteistönhuollon ja siivouksen yksityisille palveluntarjoajille.

"Tuomme kuntasektorille yksityisen puolen toimintamalleja, toiminnan johtamista ja kokonaiskustannusten optimointia. Ulkoistamalla ylläpito- ja kiinteistöjenhuoltopalvelut kustannustehokkaasti L&T:lle Pyhtään kunta voi keskittyä kuntalaisille tarjottaviin tärkeisiin perustehtäviin kuten päivähoitoon sekä opetus- ja kulttuuripalveluihin", toteaa toimialajohtaja Petri Myllyniemi L&T:ltä.

Pyhtään kunnan teknisen tuotannon henkilöstö, jotka ovat vastanneet ylläpidosta ja kiinteistönhuollosta, siirtyvät vanhoina työntekijöinä L&T:lle.

Janne Kaulio, tekninen johtaja, Pyhtään kunta,  044 357 5503, etunimi.sukunimi@pyhtaa.fi
Jukka Parkkinen, yksikönpäällikkö, Kiinteistönhoito, L&T, 050 385 6062, etunimi.sukunimi@lassila-tikanoja.fi

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2014 oli 639,7 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on
listattu Nasdaq Helsingissä.