Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Pensionsskyddscentralen ger råd vid servicestället In To Finland

Fpa

Pensionsskyddscentralen ger råd vid servicestället In To Finland

Julkaistu: 02.05.2016 klo 11:40
Julkaisija: Fpa

Servicestället In To Finland ger råd om arbetspensionsförsäkring och arbetspensioner 2–6.5.2016. En sakkunnig från Pensionsskyddscentralen är då på plats.

In To Finland i Kampen i Helsingfors är FPA:s och Skatteförvaltningens gemensamma serviceställe. Servicestället ger råd om social trygghet och beskattning till personer som flyttar till Finland på grund av arbete.

Där kan man till exempel ansöka om skattekort eller det skattenummer som är obligatoriskt i byggbranschen. Samtidigt kan man ansöka om rätt att omfattas av den finska sociala tryggheten. Därtill kan utlänningar som tillfälligt arbetar i Finland få en finländsk personbeteckning.

Nu också arbetspensionsrådgivning

Pensionsskyddscentralen gav råd till kunderna vid servicestället In To Finland även förra hösten. Det var ett lyckat försök och samarbetet fortsätter denna vår. De som flyttar till Finland för att arbeta får vid servicestället In To Finland råd också i ärenden som gäller arbetspensionsförsäkring och arbetspensioner 2–6.5.2016. Man kan boka tid till rådgivningen per e-post på adressen info (at) intofinland.fi.

Närmare information för kunderna:
In To - servicestället för utländska arbetstagare i Finland

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon