Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Päikky-mobiilikirjaus Tampereen sekä sen kehyskuntien varhaiskasvatuksen käyttöön

Osuuskunta Valomo

Julkaistu: 06.02.2014 klo 16:44
Julkaisija: Osuuskunta Valomo

Tampereen kaupunki ja sen kehyskunnat ovat valinneet tamperelaisen Osuuskunta Valomon toteuttamaan seudullisen varhaiskasvatuksen mobiiliseurantajärjestelmän.

Järjestelmän tuottaa lempääläläinen mukavaIT Oy yhteistyössä muiden osuuskunnan yritysten kanssa. Mobiiliseurantajärjestelmän tuotenimi on Päikky. mukavaIT Oy:n tuottama

Päikky-mobiiliratkaisu on kokonaan uudenlainen varhaiskasvatuksen kokonaisjärjestelmä, joka tullaan ottamaan käyttöön kaikissa seudun kunnissa.

Järjestelmä poistaa monia nykyisin käsin toteutettavia työvaiheita kuten lasten hoitoaikojen ja henkilökunnan työaikojen kirjaamisen sekä erilaisten vuoroluetteloiden toteuttamisen ja raportoinnin. Samalla järjestelmä mahdollistaa vanhempien ja varhaiskasvatuksen helpon ja yksinkertaisen vuorovaikutuksen sekä käytön mukaisen, tuntiperusteisen päivähoidon kätevän laskutuksen.

Päikky-tietojärjestelmää on vuoden 2013 aikana pilotoitu yli kymmenessä kunnassa ja sen odotetaan korvaavan myös nykyisiä järjestelmiä vuoden 2014 aikana. Tuotantokäytössä järjestelmä on Ikaalisissa ja Parkanossa. Tietojärjestelmä tukee useita kieliä ja se on kohdennettu myös kansainvälisille markkinoille.

Osuuskunta Valomo on tamperelainen ICT-yritysten muodostama asiantuntijayritys, jonka puitteissa työskentelee yli 350 huippuammattilaista.

Tampereella 6.2.2014

Lisätietoja antavat: