Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » MLL:n Kevätilo-keräyksellä tukea ja iloa perheille kautta Suomen

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

MLL:n Kevätilo-keräyksellä tukea ja iloa perheille kautta Suomen

Julkaistu: 31.03.2015 klo 13:40
Julkaisija: Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kevätilo-keräys alkaa keskiviikkona 1.4. ja jatkuu 15.5. asti. Kevätilo-keräyksessä kukin paikallisyhdistys kerää varoja itse tärkeäksi katsomaansa toimintaan. Keräykseen voi osallistua lahjoittamalla lippaaseen, virtuaalilippaaseen tai laittamalla haluamansa summan keräystilille.

Kevätilolla MLL:n paikallisyhdistykset ja piirit keräävät varoja esimerkiksi perhekahviloiden ylläpitämiseen, kerhojen, retkien, leirien ja tapahtumien järjestämiseen, paikallisen tukioppilastoiminnan hyväksi, lasten ja nuorten yksinäisyyden vähentämiseen sekä uusien toimintamuotojen kehittämiseen.

- Vapaaehtoiset tekevät vuosittain valtavan määrän talkootyötä, mutta yhdistys tarvitsee toimiakseen myös rahoitusta. Varsinkin uuden aloittaminen on usein rahakysymys. Monet yhdistykset ovat saaneet keräystuotolla perustettua esimerkiksi äitien jaksamista tukevan perhekahvilan tai maksuttoman kerhon, johon kaikki lapset voivat osallistua, järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno iloitsee.

Lappajärvellä järjestettiin viime vuonna muun muassa kaikille avoin, ilmainen vapputapahtuma, johon osallistui noin 200 iloista vierasta. Sen toteuttamisen Kevätilo teki mahdolliseksi.

- Lapsille oli pomppulinna, kasvomaalausta, poniratsastusta ja jousiammuntaa. Tarjosimme tapahtumassa simat ja munkit 200:lle. Tapahtumasta tykättiin, koska täällä ei ennen ole ollut mitään toimintaa vappuna. Tunnelma oli rento ja mukava, paikalla oli myös kirpputori ja myyjäiset, muistelee MLL:n Lappajärven yhdistyksen puheenjohtaja Anna Angervisto.

Kevätilo-keräys toteutetaan lipaskeräyksenä. Keräykseen voi osallistua myös lahjoittamalla yhdistyksen virtuaalilippaaseen.

Keräystilinumerot:

Nordea          FI97 1596 3000 4004 00     NDEAFIHH
DanskeBank  FI42 8000 1600 0440 11     DABAFIHH
Osuuspankki  FI64 5789 5420 0200 05     OKOYFIHH
Aktia              FI81 4055 3020 1424 02     HELSFIHH

Yhdistysten virtuaalilippaat verkossa: www.mll.fi/kevatilo

Järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno, p. 040 584 5176
Tiedottaja Tiina Tuominen, p. 075 3245 580

MLL:n paikallisyhdistykset www.mll.fi/paikallisyhdistykset

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia.

MLL:n visio 2024: Suomi on lapsiystävällinen yhteiskunta, jossa lapsen etu asetetaan etusijalle ja jossa lapset ja nuoret voivat hyvin.

Tutustu MLL:n toimintaan www.mll.fi
MLL Twitterissä @MLL_fi