Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Mikkelin kehitysyhtiön ja ELY-keskuksen tempaus – 120 yrityskäyntiä yhden päivän aikana

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Julkaistu: 06.10.2016 klo 09:00
Julkaisija: Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy ja Etelä-Savon ELY-keskus jalkautuvat lokakuun 12. päivänä Mikkelin ja Mikkelin seudun yrityksiin tavoitteenaan tervehtiä yli 120 alueen yritystä yhden päivän aikana. Sekä Miksei että ELY-keskus toimivat Mikkelin seudun yritysten hyväksi ja jalkautumisella tehdään tutuksi alueen yrityspalveluita.

Yhteistyössä toteutettava tempaus on jatkoa Miksein vuosi sitten aloittamalle jalkautumiselle Mikkelin yrityksiin, jossa tehtiin tunnetuksi uuden kehitysyhtiön toimintaa. Tänä vuonna toteutettava jalkautuminen korostaa yhteistyötä yrityksien parhaaksi.

-        Toimimme arkipäivässä samassa yritysrajapinnassa ELY-keskuksen ja Tekesin kanssa. Meillä on yhteiset tavoitteet innostaa yrityksiä uudistumaan, kehittämään tuotteitaan ja palveluitaan ja kansainvälistymään. Siksi päätimme lähteä tervehtimään yrityksiä yhdessä. Tunnemme ELY-keskuksen ja Tekesin tarjoamat rahoitus- ja asiantuntijapalvelut, joiden pariin voimme ohjata yrityksiä, kertoo Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n vt. toimitusjohtaja Juha Kauppinen.

Tervehdyskäynneillä keskustellaan yrityksille tarjolla olevista palveluista ja viedään viestiä uudesta Tekesin innovaatiosetelistä. Lokakuun 3. päivä voimaan tullut innovaatioseteli on ajankohtainen pk-yrityksille uuden tiedon ja osaamisen hankkimiseen.

-        Yrityksille innovaatioseteli on oiva mahdollisuus aloittaa innovaatiotoiminta. Innovaatiosetelillä yritys voi ostaa uutta tietoa ja osaamista. Seteliä voi käyttää innovaatiotoimintaan liittyvien asiantuntijapalvelujen hankintaan. Sillä voi hankkia palveluita esimerkiksi yrityksiltä, yliopistoilta, ammattikorkeakouluilta ja tutkimusorganisaatioilta. Toivomme, että innovaatioseteli otetaan alusta alkaen käyttöön alueellamme, sanoo asiantuntija Kirsi Kosunen Etelä-Savon ELY-keskukselta.

Tervehdyskäyntien kulkua voi seurata päivän ajan Miksein ja ELY-keskuksen Facebook-sivujen kautta: Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy ja Yritys- ja hankerahoitus Itä-Suomi.

Lisätietoja

Marjo Niittuaho-Nastolin, kehityspäällikkö, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy, +358 440 361 615, marjo.niittuaho-nastolin@mikseimikkeli.fi

Kirsi Kosunen, asiantuntija, Kasvu- ja Innovaatiot-yksikkö, Etelä-Savon ELY-keskus, +358 295 024 056, kirsi.kosunen@ely-keskus.fi

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy luo työtä mikkeliläisille tukemalla yritysten kehitystä, kasvua ja vientiä. Miksei palvelee yrittäjiä liikeidean arvioinnista alkaen, kaikissa kehitysvaiheissa. Asiantuntijamme auttavat yrityksiä sijoittumaan, löytämään työvoimaa, kehittämään liiketoimintaa sekä luomaan kansallisia ja kansainvälisiä verkostoja. Lisää yrityksestä www.mikseimikkeli.fi