Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Miehiä ja ihmisiä & Kultalampi Hämeenlinnan Teatterin keväässä

Hämeenlinnan Teatteri

Miehiä ja ihmisiä & Kultalampi Hämeenlinnan Teatterin keväässä

Julkaistu: 22.10.2015 klo 13:09
Julkaisija: Hämeenlinnan Teatteri

Hämeenlinnan Teatterin kevätkausi tarjoaa vahvaa draamaa ja haikeaa komediaa.

Olli Jalosen romaanin Miehiä ja ihmisiä dramatisointi ensi – illassa helmikuussa.

Hämeenlinnan Teatterin kevät on vahvasti kiinni teatteritaiteen ytimessä, hyvässä tarinassa.

Päänäyttämöllä saa ensi-iltansa 27. helmikuuta hämeenlinnalaisen Olli Jalosen romaanin Miehiä ja ihmisiä dramatisointi. Miehiä ja ihmisiä on haikea komedia,  lempeä hymy nuoruudelle. Esityksen on dramatisoinut ja ohjaa Hannu Matti Tyhtilä. Päärooleissa nähdään näyttelijäveljekset Markus  ja Mikko Virtanen sekä Ilkka Heiskanen ja Mikko Töyssy.

Verstas- näyttämöllä saa ensi-iltansa 10. helmikuuta Hämeenlinnan Teatterin ja Riihimäen Teatterin yhteistuotanto Ernest Thompsonin Kultalampi. Päärooleissa näyttelevät Johanna Reilin ja Ilmari Saarelainen. Esityksen ohjaa Hämeenlinnan Teatterin johtaja Kirsi-Kaisa Sinisalo.

Näytelmää esitetään kevätkaudella molemmissa teattereissa.

Syyskaudelta ohjelmistossa jatkavat Musikaalikomedia Kalle Aaltonen ja komedia Silmälläpidettävät sekä residenssituotanto Pikku Prinssi.

Teatterin omaa tuotantoa täydentää monipuolinen vierailutarjonta. Tarjolla on komediaa ja draamaa, nykysirkusta ja lastenteatteria. Harvinainen vieras Hämeenlinnaan saadaan huhtikuussa, kun Kansallisteatterin draama Keuhkot tulee vierailemaan Päänäyttämölle. Esityksen rooleissa nähdään Ria Kataja ja Mikko Nousiainen.

Kirsi-Kaisa Sinisalo 050 4152015

Eija Saarivirta 050 4152010