Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Kymenlaakso valloittaa ELMA-messuilla 7.–9.11.

Kaakko135°

Kymenlaakso valloittaa ELMA-messuilla 7.–9.11.

Julkaistu: 05.11.2014 klo 12:38
Julkaisija: Kaakko135°

Helsingin Messukeskuksessa 7.–9.11.järjestettävien ELMA-maaseutumessujen vierailevana maakuntaa on tänä vuonna Kymenlaakso. Maakunta esittäytyy nostamalla esille erityisesti kymenlaaksolaista lähiruokaa, matkailu- ja palvelutarjontaa, käsitöitä sekä asumismahdollisuuksia.

Kymenlaakson osasto on 240 neliömetrillään ELMA-messujen suurimpia osastoja. Maakunta tuo paikalle muun muassa lähiruokaa, käsitöitä ja matkailukohteita. Osastolla on mukana yhteensä noin 30 yritystä. Kymenlaaksolaisten lähiruokatuottajien tuotteista mukana ovat muun muassa Polven Juustolan juustot, Mustilan Viinin hillot ja hyytelöt, Jaakkolan Tilan hunajavalmisteet, Alppiruusun Tuottajatorin, Kalliomäen tilan ja Seppälän lammastilan lihatuotteet, Lakumestan lakut ja marmeladit sekä Leipomo J. Martinin skarppinäkkärit.

Käsityöyrittäjät myyvät messuilla esimerkiksi lampaantaljoja ja lankoja, kynttilöitä, keramiikkaa ja puuesineitä. Matkailuyrittäjät esittelevät Kymenlaakson monipuolisia maaseutumatkailukohteita ja palveluita. Viikonlopun aikana osastolla nähdään työnäytöksiä ja työpajoja, joihin messuilla kävijät voivat osallistua. Työpajojen aiheina ovat muun muassa paperi, kukkasidonta ja Kruunumorsiamen asu.

Messuilla mukana on myös Kymijoen varrella toimivien matkailuyritysten yhteistyöverkosto Kymi The River, johon voi tutustua paremmin Facebookissa https://www.facebook.com/kymitheriver?fref=ts. Kymi The Riverin yrittäjiä voi tavata Kymenlaakson osastolla, jossa he markkinoivat Kymijokea ja sen matkailumahdollisuuksia pääkaupunkiseudun potentiaalisille asiakkaille.

- Kymenlaakson erämaaluonto, meri, Kymijoki, maaseudun idylli ja monipuoliset tapahtumat ovat vain reilun tunnin ajomatkan päässä pääkaupunkiseudulta. Kymenlaakson valtteja ovatkin hyvä saavutettavuus ja sijainti. Kymenlaakso on myös erinomainen paikka asua lähellä luontoa palvelujen äärellä ja mikä parasta, asumiskustannukset ovat Suomen edullisimpia, sanoo matkailun kehittämisen projektipäällikkö Paula Kulla.

ELMA-maaseutumessujen yhteydessä jaetaan InnoElma-palkinto, jolla palkitaan omaleimaisimmaksi ja innovatiivisimmaksi katsottu suomalainen maaseutumatkailuyritys.   ELMA-maaseutumessut on osa Meidän Viikonloppu -tapahtumaa, joka niputtaa yhteen myös Metsämessut, Kädentaitotapahtuman, OutletExpon ja Lemmikki-tapahtuman.

Kymenlaakson ELMA-osaston toteutuksesta vastaavat Kouvola Innovation Oy ja Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa. Tukea toteutukseen on saatu Kymenlaakson liiton maakunnan kehittämisrahastosta ja ELYn Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta.

Tervetuloa maistamaan ja kokemaan Kymenlaakso ELMA-messuilla osastoilla 6h61, 6k61 ja 6m61!

Median edustaja, muistathan akkreditoitua tapahtumaan:

ttp://www.messukeskus.com/medialle/Akkreditoidu/Sivut/default.aspx

Kymenlaakson osastolla esittäytyvät messuilla seuraavat toimijat:

• Harjun oppimiskeskus
  • Jaakkolan Tila
  • Kalliomäen tila
  • Ravintola Kamu!
  • Maretarium
  • Seppälän lammastila
  • Sotahistoriamatkat.fi

Kymi The River -yhdistys:

• Erämys - Keisarin Kosket Oy