Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Keski-Suomen vammaispalvelusäätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Julkaistu: 09.06.2016 klo 13:45
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Jyväskylässä toimivalle Keski-Suomen vammaispalvelusäätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Vammaispalvelusäätiö tuottaa yhteiskunnallisesti vastuullisia ja vaikuttavia palveluita vammaisille henkilöille ja edistää heidän yhdenvertaisuuttaan yhteiskunnassa.

Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen haasteen ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus. Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

- Yhteiskunnallinen yritys -merkin avulla viestimme palvelujen käyttäjille ja keskisuomalaisille yhteistyökumppaneillemme keskeisiä arvojamme. Säätiön asiakas on tasavertainen osallisuudessaan yhteiskuntaan. Juuri nyt Suomi on ratifioinut YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksista tehdyn yleissopimuksen, joka tulee Suomessa voimaan 10.6.2016. Tämä on tärkeä askel vammaisten henkilöiden oikeuksien puolustamiseksi ja kunnioittamiseksi. Sopimuksen ratifiointi edistää vammaisten henkilöiden pääsyä mukaan heitä itseään koskevaan päätöksentekoon, kertoo Keski-Suomen vammaispalvelusäätiön toimitusjohtaja Marja-Leena Saarinen.

- Yhteiskunnallinen yrittäminen on arvokasta työtä: Vammaispalvelusäätiössä on asumispalveluja, työ- ja päivätoimintaa, kriisi- ja perhepalveluja sekä yksilöllisiin sopimuksiin perustuvia palveluja, ja se toimii yleishyödyllisesti. Voidaankin sanoa, että yhteiskunnallinen yritys tekee hyvää ja jakaa hyvää. On ilo saada vammaispalvelusäätiö mukaan Yhteiskunnallisten yritysten kasvavaan joukkoon, Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta toteaa.

Marja-Leena Saarinen, toimitusjohtaja, Keski-Suomen vammaispalvelusäätiö, p. 040 550 8202, marja-leena.saarinen@ksvs.fi

Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 674 8773, niina.ollikka@suomalainentyo.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ratkovat liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen. http://suomalainentyo.fi/yhteiskunnallinen-yritys/