Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Håkan Nystrand valittiin Luvan puheenjohtajaksi

LUVA – Luonnonvarat ry

Håkan Nystrand valittiin Luvan puheenjohtajaksi

Julkaistu: 15.12.2015 klo 15:12
Julkaisija: LUVA – Luonnonvarat ry

LUVA – Luonnonvarat ry:n edustajakokous valitsi tiistaina järjestön ensimmäiseksi puheenjohtajaksi metsäneuvos, metsätalousinsinööri Håkan Nystrandin. Varapuheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja, agrologi Antti Rantakangas. Järjestö aloittaa toimintansa vuoden 2016 alussa.

Luvan hallituksen jäseniksi valittiin Stefan Borgman, Maarit Hietanen, Jyrki Nieminen, Timo Nyman ja Tuomo Turunen. Hallituksen toimikausi on kaksi vuotta. Luvan hallituksessa on varattu paikkoja myös tuleville uusille jäsenryhmille.

- Olemme jo nyt huomanneet, että kiinnostus uutta järjestöä kohtaan luonnonvara- asiantuntijoiden ja osaajien keskuudessa on rohkaiseva. Olen vakuuttunut, että Luvasta tulee vaikutusvaltainen eri jäsenryhmien ja koko luonnonvara-alan edunvalvoja, totesi  puheenjohtaja Håkan Nystrand puheessaan.

Luvan julkaisemana aloittaa ensi vuonna myös uusi luonnonvara-alan jäsen- ja ammattilehti, Luonnon varassa. Lehti ilmestyy kuusi kertaa vuodessa ja kertoo mm. luonnonvara-alan osaajista ja heidän työstään sekä alan monipuolisista kehitysnäkymistä ja tulevaisuudesta. Ensimmäinen numero julkaistaan helmikuussa.

Lisätietoja: puheenjohtaja Håkan Nystrand, p. 040 761 5176,

varapuheenjohtaja Antti Rantakangas, p. 050 511 3147

LUVA – Luonnonvarat on luonnonvara-alalla toimivien asiantuntijoiden ja osaajien kattojärjestö. Luvan jäsenjärjestöissä on noin 12 000 jäsentä. He työskentelevät luonnonvara-alalla mm. suunnittelijoina, neuvojina, esimiehinä, opettajina, tutkijoina, erityisasiantuntijoina, luonnon-, ympäristönhoidon ja maatalouden, maataloushallinnon sekä maatalouskaupan ja liikelaitosten eri tehtävissä, erilaisissa johtotehtävissä sekä itsenäisinä yrittäjinä. Myös luonnonvara-alan opiskelijajärjestöt voivat olla Luvan jäseniä.