Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Fiksua asumista

Fiksua asumista

Julkaistu: 17.10.2014 klo 07:30
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

BoKlok, fiksun asumisen konseptisyntyi, kun Skanska ja IKEA halusivat kehittää Ruotsissa entistä parempaa asumista kohtuuhintaan. Nyt tämä asuntomarkkinoiden menestynein ja pisimmälle viety konsepti on myös Suomessa.

– BoKlok osoittaa, että hyvä asuminen ja innovatiiviset ratkaisut eivät välttämättä maksa kovin paljon. Pääkaupunkiseudulla meillä on meneillään kolmas hanke ja neljättä suunnitellaan, kertoo Skanska Kotien hankekehitysjohtaja Riku Patokoski.

Hintalupaus

– Tarjoamme kullakin alueella uusien asuntojen parhaan hinta-laatusuhteen. Haluamme myös olla tavallisen keskituloisen palkansaajan maksukyvyn ulottuvilla. Rakennamme laadukkaasti alueille, joista on hyvät kulkuyhteydet ja jossa peruspalvelut ovat kävelyetäisyydellä, selvittää Patokoski BoKlok-kodeille annettavaa hintalupausta. Hän korostaa, että yritys tarjoaisi mielellään kohtuuhintaisia, hyvällä paikalla sijaitsevia koteja useammillekin, jos rakennusmaata olisi enemmän käytettävissä. – Nyt etsimmekin tontteja laajan mediakampanjan avulla.

Kohtuuhintaisen rakentamisen mahdollistaa tiukka konseptointi. Talo- ja huoneistotyypit kaikkine materiaaleineen ja kalusteineen ovat aina vakioituja

– Olemme käyttäneet paljon aikaa toimivan ja tehokkaan asuntopohjan suunnitteluun eikä hukkaneliöistä tarvitse maksaa, vakuuttaa Patokoski.

Hintakilpailukykyä lisää myös se, että puurakenteiset tilaelementit rakennetaan tehtaassa täysin valmiiksi, vain sähköt, vesi- ja viemäriliitännät tehdään rakennuspaikalla.

Olemme osoittaneet, että kovan rahan asunnot voivat olla pääkaupunkiseudullakin kohtuuhintaisia, mutta se vaatii monen tahon yhteistyötä ja kompromisseja sekä keskittymistä oikeisiin asioihin. Asiakas ei voi valita laattoja, mutta saa edullisen asunnon. Omaa pientä asuntokohtaista saunaa ei ole, sen sijaan käytettävissä on hyvin suunniteltu iso pihasauna, kertoo Patokoski. Teksti: Maija-Liisa Saksa

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1vzAu4D
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija